بهترین روش اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس و تحلیل فروش سایت در Google 0 تا 100 کامل آموزش
آموزش کامل و جامع بهترین روش اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس و تحلیل فروش سایت در Google 0 تا 100 کامل در سال 1403 و 1404
بهترین روش 0 تا 100 بهترین روش اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس و تحلیل فروش سایت در Google 0 تا 100 کامل
اگه میخواید یاد بگیرید که چطوری بهترین روش اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس و تحلیل فروش سایت در Google 0 تا 100 کامل با ما در زرین لینک تا ادامه همراه باشید.
اگر میخواهید یاد بگرید که بهترین روش اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس و تحلیل فروش سایت در Google 0 تا 100 کامل
بهترین روش جدید بهترین روش اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس و تحلیل فروش سایت در Google 0 تا 100 کامل 1403
روش های دیگه رو امتحان کردی نشد ؛، زرین لینک مرجعه آموزش های بهترین روش اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس و تحلیل فروش سایت در Google 0 تا 100 کامل می باشد ، که به راحتی مشکلتون حل میکنیم
می تونید این مقاله جدید و خواندنی رو از سایت زرین لینک مطالعه گکنید و در انتها اگه دوست داشتی یه نظری هم در قسمت پایین ثبت کنی
آخرین روش بهترین روش اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس و تحلیل فروش سایت در Google 0 تا 100 کامل جدید که مشکل حل کنیم؟
بهترین روش ها در سایت زرین لینک
اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس و تحلیل فروش سایت در Google Analytics
- مقالات آموزشی آموزش دیجیتال مارکتینگ
- بروزرسانی شده در
اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس این امکان را برای شما فراهم میکند که بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را تجزیهوتحلیل کنید. شاید از خود بپرسید که تجزیهوتحلیل کردن خریدهای فروشگاه اینترنتی چه فایدهای میتواند داشته باشد؟
باید بدانید که بهواسطه آنالیز کردن فروشگاه اینترنتی خود میتوانید نقاط ضعف و قوت خود را در کسبوکار اینترنتی و تبلیغات خود بدانید و بدین طریق نقاط ضعف خود را بهبود بخشید و استراتژیهایی جدیدی برای فروش بیشتر محصولاتتان بهکار بگیرید. ممکن است بخواهید تست A/B روی سایتتان انجام دهید یا دو صفحه مختلف را به کاربران مختلف نشان دهید تا بهترین طراحی و بهترین رابط کاربری را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید این تستها و نتیجهگیریها را داشته باشید باید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. اگر میخواهید درباره تست A/B بیشتر بدانید میتوانید مقاله تست A/B چیست را مطالعه کنید.
در این مقاله قصد داریم مزایای اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس را بررسی کنیم و نحوه اتصال ووکامرس به گوگل آنالیتیکس را با افزونه WooCommerce Google Analytics Integration به شما آموزش دهیم. اگر شما هم دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید این مطلب برای شما بسیار مناسب است. بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
آنچه در این مقاله میخوانید
گوگل آنالیتیکس چیست
گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) ابزاری رایگان برای تحلیل و آنالیز سایت است. این ابزار قادر است رفتار کاربران در سایت شما، میزان ترافیک ورودی، نرخ تبدیل، تعداد کاربران آنلاین در سایت، زمان ماندن کاربر در صفحات سایت و نوع دستگاه مورداستفاده کاربران که با آن وارد سایت شدند و بسیاری دیگر از اطلاعات و دادههای ارزشمند را در اختیار مدیران وبسایت قرار دهد. دانستن این اطلاعات باعث پیشرفت و بهینهسازی وبسایت شما میشود. پس تا اینجا دانستیم که گوگل آنالیتیکس یک ابزار قدرتمند برای تجزیهوتحلیل است بنابراین اگر شما یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید برای رسیدن به موفقیت و فروش بیشتر نیاز به بررسی و آنالیز فروشگاه خوددارید شما از طریق دانستن اطلاعاتی مانند:
- تعداد بازدید صفحه محصولات در ووکامرس
- اضافه شدن محصول به سبد خرید
- حذف شدن محصول از سبد خرید
- تحلیل و بررسی شروع فرایند خرید توسط کاربران
- تحلیل و بررسی خریدهای تکمیلشده توسط کاربران
- بررسی و تحلیل سبدهای خرید رهاشده
با دانستن اطلاعات بالا میتوانید بدانید که چه چیزی باعث فروش بیشتر و چه چیزی کاربران را از خرید منصرف میکند و با بهدست آوردن این اطلاعات مهم و باارزش میتوانید استراتژیها و راهکارهای جدیدی برای رسیدن به فروش و موفقیت بیشتر را بهکار بگیرید. اما باید به این نکته دقت کنید که افزونه فروشگاه ساز ووکامرس قابلیت نمایش دادهها و اطلاعات باارزش بالا را ندارد و برای دسترسی به این اطلاعات ارزشمند، باید ووکامرس را به گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) متصل کنید.
آموزش اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس
قبلا در مقالهی ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس بهطورکامل نحوه اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس را به شما آموزش دادیم اما در اینجا مجددا بهصورت خلاصه آن را بررسی میکنیم.
برای اتصال گوگل آنالیتیکس به وردپرس ابتدا وارد سایت analytics.google.com شوید. ابتدا باید وارد اکانت گوگل خود شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. پس از آن زمانیکه وارد سایت شدید طبق تصویر زیر روی گزینه Start measuring کلیک کنید.
سپس در قسمت Account name یک نام انتخاب کنید و روی گزینه Next کلیک کنید. بعد از این مرحله باید یک پراپرتی (property) ایجادکنید و در قسمت property name یک نام برای پراپرتی خود بگذارید و روی گزینهی Next بزنید. به تصاویر زیر دقت کنید تا متوجه توضیحات دادهشده شوید.
در قسمت بعد باید یک پراپرتی یا ویژگی (property) اضافه کنیم. و در بخش property name یک نام برای پراپرتی خود بگذارید و سپس روی گزینهی Next کلیک کنید.
در بخش “Reporting time zone” منطقهی زمانی شمارا برای گزارشگیری و گزارشدهی مشخص میکند و در این قسمت شما باید منطقه زمانی خود را ایران انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Next بزنید. به تصویر زیر دقت کنید تا مفاهیم بالا را درک کنید.
قسمت بعدی “currency” یا واحد قیمتگذاری را روی دلار تنظیم کنید زیرا در بین گزینههای موجود واحد پول تومان یا ریال وجود ندارد.
در بخش بعدی “advanced options” است در این بخش شما باید مشخص کنید که این پراپرتی بهصورت یونیورسال آنالیتیکس باشد و یا با نسخهی جدید گوگل آنالیتیکس 4 ساخته شود بنابراین تیک مربوط به آن را فعال نکنید تا با نسخهی جدید گوگل آنالیتیکس این پراپرتی برای شما ایجاد شود. سپس روی گزینه Next کلیک کنید.