کتاب روانشناسی تنبلی

دانلود کتاب روانشناسی تنبلی

دانلود رایگان کتاب در یک جنگل تاریک تاریک

روانشناسی تنبلی نوشته‌ی «ادوین سی. بلس» توسط «مهدی قراچه‌داغی» مترجم توانمند حوزه‌ی روان‌شناسی به فارسی برگردانده شده است. نویسنده با طرح سوال آیا تنبلی ذاتی است؟
به بحث درباره‌ی تنبلی پرداخته و راه‌های مقابله با آن را به صورت چند گام یا مرحله توضیح داده است. نخستین و مهم‌ترین گام، تغییر طرز فکر درباره‌ی تنبلی و قدم بعدی برنامه‌ریزی کردن برای کارهای موردنظر معرفی شده است. خواندن  کتاب روانشناسی تنبلی به کسانی که می‌خواهند راه موفقیت را در پیش گیرند، از وقت خود استفاده‌ی موثر و بهینه ببرند و بر تنبلی خود غلبه کنند پیشنهاد می‌شود. کتاب روانشناسی تنبلی توسط «انتشارات دایره» منتشر شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

دانلود کتاب روانشناسی تنبلی

کتاب روانشناسی تنبلی شما را با ابزاری آشنا می کند تا به کمک آن بتوانید بر تنبلی و بی حالی خود غلبه کنید.

تنبلی، کاهلی و تن پروری به معنی عدم تمایل به فعالیت یا تلاش، علی رغم برخورداری از توانایی کافی ست. طبق برخی آمارها، تنبلی ایرانیان بالاتر از متوسط جهانی ست، به طوری که بر اساس آمارهای جهانی، ایرانیان بعد از اعراب و آفریقاییان جایگاه سوم تنبلی را در جهان به خود اختصاص داده اند.

حسن قاضی مرادی نیز در کتابی با عنوان کار و فراغت ایرانیان به این مسئله پرداخته و در آن خاطرنشان می کند که کار و تفریح در بین ایرانیان، به شکل زحمت و سرگرمی خواهی نمود یافته است.

از طرفی دیگر انتقادهایی به شیوه علمی به کار رفته در اینگونه پژوهش ها وارد شده است که تحلیل و استنتاج بر پایه داده های آماری پژوهش های انجام شده و حتی شکل، نحوه و نوع سوالات پرسیده شده را به چالش کشیده است.

معرفی فصلهای کتاب روانشناسی تنبلی

قدم اول: نگرشی تازه

قدم دوم: برنامه ریزی

قدم سوم: غلبه بر ترس از شکست

قدم چهارم: غلبه بر ترس از موفقیت

قدم پنجم: توان خود را بالا ببرید

قدم ششم: سختگیری به خرج دهید

قدم هفتم: محیط مناسب کار: فعالیت

قدم هشتم: از اصل تقویت استفاده کنید

قدم نهم: تاخیرهای عمدی

قدم دهم: استفاده مناسب از زمان

قدم یازدهم: استفاده از یادداشت

قدم دوازدهم: چهل بهانه مهم

خواندن کتاب روانشناسی تنبلی را به کسانی که می‌خواهند راه موفقیت را در پیش گیرند، از وقت خود استفاده‌ی موثر و بهینه ببرند و بر تنبلی خود غلبه کنند پیشنهاد می‌شود.

 

1 دیدگاه

  1. مرسی از اینکه رایگانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *