پنج افزونه برتر بهبود سرعت سایت‌های وردپرس سال 2024

پنج افزونه برتر بهبود سرعت سایت‌های وردپرس سال 2023

 بدون شک وردپرس، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای موجود در سال 2023 است. امروزه اغلب کسب و کارها از وردپرس برای طراحی وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند. طبق آمار ارائه شده توسط وبسایت کینستا (Kinsta)، 43 درصد از وب‌سایت‌ها با استفاده از وردپرس ساخته شده‌اند. این آمار در مقایسه با رقبایی مانند چون ویکس (3/1%) و جوملا (6/2%) بسیار قابل توجه است. علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که تیم‌ها یا افراد برای توسعه وب‌سایت‌های خود انجام می‌دهند، سرعت بارگذاری کم صفحات وبسایت، می‌تواند بار منفی روی تجربه کاربر داشته باشد. هدف ما در این مقاله، معرفی پنج افزونه برتر بهبود سرعت سایت‌های وردپرسی سال 2023 می‌باشد. با ما همراه باشید:

افزونه W3 Total Cache

W3 Total Cache یک افزونه بسیار محبوب در بین توسعه‌دهندگان وب‌سایت و جامعه وردپرس است. این افزونه پیشرفته با کاهش قابل توجه زمان بارگذاری صفحه از طریق اعمال نفوذ یکپارچه سازی CDN، عملکرد وب‌سایت را افزایش می‌دهد. همچنین باعث بهبود سئو و تجربه کاربری می‌شود. هم اکنون، این افزونه رایگان مورد اعتماد میلیون‌ها نفر از توسعه‌دهندگان سایت در سراسر جهان می‌باشد.

لینک دانلود افزونه W3 Total Cache: https://fa.wordpress.org/plugins/w3-total-cache/

ارائه شده توسط: BoldGrid

افزونه WP Super Minify

این افزونه سرعت بارگذاری فایل‌های فشرده را بالا می‌برد. WP Super Minify با کوچک‌کردن اندازه و کش‌کردن فایل‌های HTML، CSS درون خطی و جاوا اسکریپت به سرعت بارگذاری صفحات کمک می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این افزونه نصب بسیار آسان آن است. فقط کافیست فقط افزونه را دانلود کنید، آن را در فایل دایرکتوری آپلود و از طریق منوی پلاگین وردپرس فعال کنید.

لینک دانلود افزونه WP Super Minify: https://fa.wordpress.org/plugins/wp-super-minify/

ارائه شده توسط : Dipak C. Gajjar

افزونه WP Smush

بدون شک، تصاویر عامل مهمی در بالابردن جذابیت محتوای سایت‌ها و بخشی جدایی‌ناپذیر از وبسایت‌ها هستند. با این حال، تصاویر با وضوح بالاتر، فایل‌هایی با اندازه بزرگتر دارند که به نوبه خود سرعت وب سایت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. WP Smush یک افزونه شناخته شده برای فشرده سازی تصویر است. با کمک این افزونه شما می‌توانید حجم تصاویر سایت را بدون افت کیفیت کاهش دهید.

لینک دانلود افزونه WP Smush: https://fa.wordpress.org/plugins/wp-smushit/

ارائه شده توسط: WPMU DEV

افزونه Lazy Load by WP Rocket

اگر صفحات سایت دارای محتوای طولانی و شامل تصاویر زیادی باشد، تجربه کاربر در اولین بارگذاری سایت بسیار کند خواهد بود. یک راه موثر برای مقابله با این مشکل استفاده از Lazy Load  است. با استفاده از این افزونه، تصاویر صفحه بصورت همزمان بارگذاری نمی‌شوند. به عنوان مثال، اگر یک صفحه وب شامل ده تصویر باشد، در ابتدا فقط چند تصویر اول بارگذاری می‌شوند و بقیه با اسکرول کردن کاربر به سمت پایین بارگذاری خواهند شد.

لینک دانلود افزونه Lazy Load by WP Rocket: https://fa.wordpress.org/plugins/rocket-lazy-load/

ارائه شده توسط: WP Rocket

افزونه WP-Optimize

هر زمان که کاربر وردپرس پست جدیدی  ایجاد می‌کند، وردپرس یک ویرایش برای همان صفحه یا پست ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ‌نویس یک پست را چهار بار ویرایش کند، وردپرس سه نسخه از همان پست را به عنوان ویرایش ایجاد خواهد کرد؛ که در نهایت، این امر منجر به ناکارآمدی پایگاه داده می شود. علاوه بر این، وبلاگی با چندین پست ممکن است پیام‌های اسپم متعدد و نظرات تایید نشده‌ی زیادی را در بخش نظرات دریافت کرده باشد. WP-Optimize با حذف تجدید نظرهای غیرضروری که منجر دسترسی کند می‌شوند، به حل این مشکل کمک می‌کند.

لینک دانلود افزونه WP-Optimize: https://fa.wordpress.org/plugins/wp-optimize/

ارائه شده توسط : David Anderson, Ruhani Rabin, Team Updraft

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای محبوب برای طراحی وب‌سایت‌ها ایجاد شده است. برای اینکه یک وب‌سایت وردپرسی شاهد نتایج چشمگیر باشد، بهینه‌سازی سرعت آن امری بسیار ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. تک تک افزونه‌های ذکر شده در این مقاله، زمانی که به‌درستی مورد استفاده قرار بگیرند، تجربه کاربری را برای وب سایت های وردپرسی به میزان قابل توجهی افزایش خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *