معرفی و خرید بیت کوین با صرافی ایرانی – زرین لینک

معرفی و خرید بیت کوین با صرافی ایرانی

بیت کوین (BTC) چیست؟

می توانید از یک آکادمی بیت کوین خریداری کنید ، بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در ابتدا توسط یک شخص یا گروهی از افراد با استفاده از نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در وایت پیپر در سال 2008 توصیف شد. بلافاصله پس از آن، در ژانویه 2009 راه اندازی شد.

بیت کوین یک ارز آنلاین همتا به همتا است، به این معنی که تمام تراکنش‌ها مستقیماً بین شرکت‌کنندگان مساوی و مستقل شبکه انجام می‌شود، بدون اینکه نیازی به هیچ واسطه‌ای برای اجازه یا تسهیل آنها باشد. به گفته خود ناکاموتو، بیت کوین ایجاد شد تا «پرداخت‌های آنلاین مستقیماً از یک طرف به طرف دیگر بدون انجام یک مؤسسه مالی ارسال شود».

برخی از مفاهیم برای نوع مشابهی از ارزهای الکترونیکی غیرمتمرکز قبل از بیت کوین وجود دارد، اما بیت کوین این تمایز را دارد که اولین ارز دیجیتالی است که به طور واقعی مورد استفاده قرار گرفته است.

بنیانگذاران بیت کوین چه کسانی هستند؟

مخترع اصلی بیت کوین با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می شود. از سال 2021، هویت واقعی شخص – یا سازمان – که در پشت نام مستعار است ناشناخته باقی مانده است.

در 31 اکتبر 2008، ناکاموتو وایت پیپر بیت کوین را منتشر کرد که به تفصیل توضیح می داد که چگونه یک ارز آنلاین همتا به همتا می تواند پیاده سازی شود. آنها پیشنهاد کردند که از یک دفتر کل غیرمتمرکز تراکنش‌های بسته‌بندی شده به صورت دسته‌ای (به نام «بلوک») و ایمن‌سازی شده توسط الگوریتم‌های رمزنگاری استفاده شود – کل سیستم بعداً «بلاک چین» نامیده می‌شود.

تنها دو ماه بعد، در 3 ژانویه 2009، ناکاموتو اولین بلاک در شبکه بیت کوین را استخراج کرد که به عنوان بلاک پیدایش شناخته می شود، بنابراین اولین ارز دیجیتال جهان را راه اندازی کرد. قیمت بیت کوین در ابتدا 0 دلار بود و بیشتر بیت کوین ها از طریق استخراج به دست می آمدند که فقط به دستگاه های با قدرت متوسط (مانند رایانه های شخصی) و نرم افزار استخراج نیاز داشت. اولین تراکنش تجاری شناخته شده بیت کوین در 22 می 2010 رخ داد، زمانی که برنامه نویس Laszlo Hanyecz 10000 بیت کوین را با دو پیتزا معامله کرد. با قیمت بیت کوین امروز در اواسط سپتامبر 2021، ارزش این پیتزاها 478 میلیون دلار خواهد بود. این رویداد اکنون به عنوان “روز پیتزا بیت کوین” شناخته می شود. در ژوئیه 2010، بیت کوین برای اولین بار تجارت خود را آغاز کرد و قیمت بیت کوین در آن زمان بین 0.0008 تا 0.08 دلار بود.

با این حال، در حالی که ناکاموتو مخترع اصلی بیت کوین و همچنین نویسنده اولین پیاده سازی آن بود، کلید هشدار شبکه و کنترل مخزن کد را به گاوین آندرسن، که بعدها توسعه دهنده اصلی بنیاد بیت کوین شد، سپرد. در طول سال‌ها، تعداد زیادی از مردم با اصلاح آسیب‌پذیری‌ها و افزودن ویژگی‌های جدید، در بهبود نرم‌افزار ارز دیجیتال کمک کرده‌اند.

مخزن کد منبع بیت کوین در GitHub بیش از 750 مشارکت کننده را فهرست می کند که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از Wladimir J. van der Laan، Marco Falke، Pieter Wuille، Gavin Andresen، Jonas Schnelli و دیگران.

چه چیزی بیت کوین را منحصر به فرد می کند؟

منحصر به فردترین مزیت بیت کوین از این واقعیت ناشی می شود که اولین ارز دیجیتالی بود که در بازار ظاهر شد.

توانسته است یک جامعه جهانی ایجاد کند و یک صنعت کاملاً جدید متشکل از میلیون‌ها علاقه‌مند ایجاد کند که در زندگی روزمره خود از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، سرمایه‌گذاری می‌کنند، تجارت می‌کنند. ظهور اولین ارز دیجیتال یک مبنای مفهومی و تکنولوژیکی ایجاد کرده است که متعاقباً الهام بخش توسعه هزاران پروژه رقیب است.

کل بازار ارزهای دیجیتال – که اکنون بیش از 2 تریلیون دلار ارزش دارد – بر اساس ایده تحقق یافته توسط بیت کوین است: پولی که می تواند توسط هر کسی، در هر نقطه از جهان، بدون اتکا به واسطه های مورد اعتماد، مانند بانک ها و شرکت های خدمات مالی، ارسال و دریافت شود.

به لطف ماهیت پیشگام خود، بیت کوین پس از بیش از یک دهه وجود در صدر این بازار پر انرژی باقی می ماند. حتی پس از اینکه بیت کوین سلطه بلامنازع خود را از دست داد، با ارزش بازاری که در سال 2021 از مرز 1 تریلیون دلار فراتر رفت، پس از اینکه قیمت بیت کوین در 14 آوریل 2021 به بالاترین رقم تاریخ 64863.10 دلار رسید، همچنان بزرگترین ارز دیجیتال باقی می ماند. بخشی از علاقه فزاینده سازمانی به بیت کوین و فراگیر بودن پلتفرم هایی که موارد استفاده را برای بیت کوین فراهم می کنند: کیف پول، صرافی، خدمات پرداخت، بازی های آنلاین و موارد دیگر.

بیت کوین چقدر در گردش است؟

عرضه کل بیت کوین توسط نرم افزار آن محدود شده است و هرگز از 21,000,000 سکه تجاوز نخواهد کرد. سکه‌های جدید در طی فرآیندی به نام «ماینینگ» ایجاد می‌شوند: زمانی که تراکنش‌ها در سراسر شبکه منتقل می‌شوند، توسط ماینرها دریافت می‌شوند و در بلوک‌هایی بسته‌بندی می‌شوند که به نوبه خود توسط محاسبات رمزنگاری پیچیده محافظت می‌شوند.

ماینرها به عنوان جبران هزینه منابع محاسباتی خود، برای هر بلوکی که با موفقیت به بلاک چین اضافه می کنند، پاداش دریافت می کنند. در لحظه راه اندازی بیت کوین، پاداش 50 بیت کوین به ازای هر بلوک بود: این تعداد با استخراج هر 210000 بلاک جدید به نصف کاهش می یابد – که تقریباً چهار سال طول می کشد تا شبکه. از سال 2020، پاداش بلاک سه بار به نصف کاهش یافته است و شامل 6.25 بیت کوین است.

بیت کوین از قبل استخراج نشده است، به این معنی که قبل از در دسترس قرار گرفتن، هیچ سکه ای استخراج و/یا بین بنیانگذاران توزیع نشده است.

o عموم با این حال، در طول چند سال اول وجود BTC، رقابت بین ماینرها نسبتاً کم بود و به اولین شرکت کنندگان شبکه اجازه می داد تا مقادیر قابل توجهی از سکه ها را از طریق استخراج منظم جمع آوری کنند: اعتقاد بر این است که ساتوشی ناکاموتو به تنهایی بیش از یک میلیون بیت کوین دارد.

استخراج بیت کوین بسته به نرخ هش فعلی و قیمت بیت کوین می تواند برای ماینرها بسیار سودآور باشد. در حالی که فرآیند استخراج بیت کوین پیچیده است، ما در مورد مدت زمان لازم برای استخراج یک بیت کوین در CoinMarketCap Alexandria بحث می کنیم – همانطور که در بالا نوشتیم، استخراج بیت کوین به بهترین وجه به عنوان مدت زمان لازم برای استخراج یک بلاک، در مقابل یک بیت کوین، قابل درک است. از اواسط سپتامبر 2021، پاداش استخراج بیت کوین پس از نصف شدن سال 2020 به 6.25 بیت کوین محدود شده است که تقریباً 299200 دلار در قیمت بیت کوین امروز است.

چگونه شبکه بیت کوین ایمن است؟

بیت کوین با الگوریتم SHA-256، متعلق به خانواده الگوریتم های هشینگ SHA-2 است که توسط فورک بیت کوین کش (BCH) و همچنین چندین ارز دیجیتال دیگر استفاده می شود.

نقش بیت کوین به عنوان یک فروشگاه ارزش چیست؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز و همتا به همتا است. یکی از مهمترین کارکردهای آن این است که به عنوان یک ذخیره غیرمتمرکز ارزش استفاده می شود. به عبارت دیگر، حقوق مالکیت را به عنوان یک دارایی فیزیکی یا به عنوان یک واحد حساب فراهم می کند. با این حال، تابع ذخیره ارزش دوم مورد بحث قرار گرفته است. بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال و اقتصاددانان بر این باورند که پذیرش در مقیاس بالا از ارز برتر ما را به دنیای مالی مدرن جدید هدایت می کند که در آن مبالغ تراکنش ها در واحدهای کوچکتر تعیین می شود.

کوچکترین واحدهای بیت کوین، 0.00000001 BTC، Satoshis (یا به اختصار Sats) نامیده می شوند، که در اشاره به خالق مستعار است. اکنون با قیمت بیت کوین، 1 ساتوشی معادل 0.00048 دلار است.

رمزارز برتر برای بسیاری به جای یک ارز، ذخیره ارزشی مانند طلا در نظر گرفته می شود. این ایده از اولین ارز دیجیتال به عنوان یک ذخیره ارزش، به جای روش پرداخت، به این معنی است که بسیاری از مردم رمزارز را می خرند و آن را در درازمدت (یا HODL) نگه می دارند به جای اینکه آن را برای مواردی خرج کنند که معمولاً یک دلار خرج می کنید. با آن به عنوان طلای دیجیتال برخورد کرد.

فناوری بیت کوین چگونه ارتقا می یابد؟
هارد فورک یک تغییر اساسی در پروتکل است که بلوک‌ها/معاملات نامعتبر قبلی را معتبر می‌سازد و بنابراین همه کاربران را ملزم به ارتقاء می‌کند. به عنوان مثال، اگر کاربران A و B در مورد معتبر بودن تراکنش ورودی اختلاف نظر داشته باشند، یک هارد فورک می تواند تراکنش را برای کاربران A و B معتبر کند، اما برای کاربر C نه.

هارد فورک یک ارتقاء پروتکل است که با نسخه قبلی سازگار نیست. این بدان معناست که هر گره (کامپیوتر متصل به شبکه بیت کوین با استفاده از یک کلاینت که وظیفه اعتبارسنجی و انتقال تراکنش ها را انجام می دهد) باید قبل از فعال شدن بلاک چین جدید با هارد فورک و رد هر بلوک یا تراکنش از بلاک چین قدیمی، ارتقا یابد. بلاک چین قدیمی به وجود خود ادامه خواهد داد و تراکنش ها را می پذیرد، اگرچه ممکن است با سایر مشتریان جدیدتر بیت کوین ناسازگار باشد.

سافت فورک تغییری در پروتکل بیت کوین است که در آن فقط بلوک ها/تراکنش های معتبر قبلی نامعتبر می شوند. از آنجایی که گره‌های قدیمی بلوک‌های جدید را معتبر می‌شناسند، سافت فورک با عقب‌نشینی سازگار است. این نوع فورک تنها به ارتقای اکثر ماینرها نیاز دارد تا قوانین جدید را اجرا کنند.

چند نمونه از ارزهای دیجیتال برجسته که تحت هارد فورک قرار گرفته اند به شرح زیر است: هارد فورک بیت کوین که منجر به بیت کوین کش شد، هارد فورک اتریوم که منجر به اتریوم کلاسیک شد.

بیت کوین کش از زمان فورک اولیه خود، با ایجاد بیت کوین SV، هارد فورک شده است. درباره تفاوت بین بیت کوین، بیت کوین کش و بیت کوین اس وی در اینجا بیشتر بخوانید.

Taproot چیست؟
Taproot یک فورک نرم است که BIP 340، 341 و 342 را با هم ترکیب می کند و هدف آن بهبود مقیاس پذیری، کارایی و حریم خصوصی بلاک چین با معرفی چندین ویژگی جدید است.

دو تغییر عمده عبارتند از معرفی درخت نحوی انتزاعی مرکلیزه شده (MAST) و امضای Schnorr. MAST شرطی را معرفی می کند که به فرستنده و گیرنده تراکنش اجازه می دهد تا تسویه آن را با هم امضا کنند. امضای Schnorr به کاربران اجازه می دهد تا چندین امضا را در یک تراکنش جمع کنند. این باعث می شود که تراکنش های چند امضایی مانند تراکنش های معمولی یا پیچیده تر به نظر برسند. با معرفی این نوع آدرس جدید، کاربران می‌توانند در هزینه‌های تراکنش نیز صرفه‌جویی کنند، زیرا حتی تراکنش‌های پیچیده مانند تراکنش‌های ساده و تک امضایی به نظر می‌رسند.

اگرچه HODLers احتمالاً متوجه تأثیر زیادی نخواهند شد، Taproot می‌تواند به نقطه عطفی برای تجهیز شبکه به عملکرد قرارداد هوشمند تبدیل شود. به طور خاص، امضای Schnorr پایه و اساس برنامه‌های پیچیده‌تری را می‌سازد که بر روی بلاک چین موجود ساخته می‌شوند، زیرا کاربران ابتدا به آدرس‌های Taproot تغییر می‌دهند. اگر Taproot توسط کاربران اتخاذ شود، در درازمدت می‌تواند منجر به توسعه اکوسیستم DeFi خود در شبکه شود که با شبکه‌های بلاک چین جایگزین مانند اتریوم رقابت می‌کند.

چطوری بیت کوین بخرم؟

برای خرید بیت کوین می توانید در صرافی ایرانی زیر ثبت نام کنید و با واریز تومان می توانید همان مقدار بیت کوین دریافت کنید ، می توانید بیت کوین خود را در داخل صرافی یا در کیف پول های مختلف ذخیره کنید.

bitcoin خرید بیت کوین

این نوشته معرفی و خرید بیت کوین با صرافی ایرانی برای اولین بار ظاهر می شود در یک آکادمی.

مقاله اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *