کتاب سنگفرش هر خيابان از طلاست

دانلود کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست؛ هرگز نگو هرگز

 

 

دانلود سوالات اصلی آزمون راهنمایی رانندگی 1402

 

 

زمانی‌که شرکت دوو در اوج خود قرار داشت کیم کتاب را به منظور انگیزه دادن به تمام جوانان جهان برای رسیدن‌ به اهداف و آرزوهایشان نوشت. از آن‌جایی که کتاب طی سال‌های مختلف توسط آقای کیم نوشته شده و مجموعه مقالاتی است که در سال‌های مختلف او یادداشت کرده کتاب به دو قسمت تقسیم شده است، قسمتی از آن شامل مقالات انگیزشی و قسمت دیگر آن شامل توصیه‌های مدیریتی برای مدیران جوان است. کتاب دارای 4 فصل رویاپردازی، مدیریت، رشد و رهبری است که از 52 بخش تشکیل شده است. در انتها نیز کلامی خطاب به جوانان جهان آورده شده است.

کتاب، راهکارهای جدیدی برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ، تامین وام‌های کلان، چگونگی اتمام جلسات کاری طولانی و استخدام دستیاران بزرگ را آموزش می‌دهد. پس از خواندن این کتاب می‌فهمیم که باید از فشردن دست والدین هنگام تهیه صبحانه پیش از طلوع آفتاب برای فرزندانشان، عرق پیشانی کشاورزان و لباس روغنی کارگران چیز‌های زیادی یاد بگیریم و به همان اندازه که قدرتمندتر هستیم باید متواضع‌تر باشیم. کیم به همه نشان داد زمانی‌که قدرت اقتصادی از غرب به شرق منتقل شود به سود تمام مردم است. کیم ایده تبدیل شرق آسیا را به مرکز تجارت جهانی طراحی و اجرا نمود. در انتها نیز او این نکته را یادآور شد در صورتی که هرکسی به سختی کار کند و سرمایه خود را به منظور بهبود جامعه خود استفاده کند آنگاه تمام کشور از آن سود خواهد برد و به موفقیت خواهند رسید.

او درباره علت انتخاب نام کتاب اینگونه می‌گوید : « هرکجا می‌روم سریعا متوجه می‌شوم چگونه می‌توان در آن‌جا تجارت را آغاز کرد، من روزی به مزاح گفتم همه خیابان‌ها از طلا پوشیده شده‌اند پس خودم هم به سراغ آن رفتم، البته بسیاری از مکان‌ها نیز وجود دارند که با طلا پوشانده نشده‌اند و تجارت و پول در آوردن در آن‌جا آسان نمی‌باشد و نیاز به کار سخت و طاقت‌فرسا دارد، البته من این موضوع را صرفا جهت نشان دادن طرز تفکرم بیان کردم.»

کسب درآمد از همکاری در فروش فایل PDF

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: رویاها
1- رویاها
2.فلسفۀ من از زندگی
3. چگونه رویاهای خلاقانه داشته باشیم؟
4. شغل من تنها سرگرمی من است
5. برای آغاز کنندگان مشاغل و مؤسسان موفق، دنیا بهترین مکان برای انجام کارهای بزرگ است
6. اقلیت‌های خلاق
7. چه کسی نوابغ را از خواب بیدار می‌کند
8. شادی واقعی چیست؟
بخش 2: مدیریت
9. مدیریت با افکار خلاق کافی نیست.در لحظه باید تصمیم گرفت و زیست
10. درسی بزرگ از چگونگی تصمیم‌گیری
11. دشوارترین شرایطی که در زندگی با آن روبرو شدم
12. چگونه از برگزاری جلسات طولانی‌مدت جلوگیری کنیم؟
13. هر چیزی باید در جای خودش باشد تا استفاده شود
14.چرا باید مدیر شرکت را از میان افراد آن انتخاب کرد؟
15. چگونه می‌توان بهترین دستیار در دنیا را پیدا کرد؟!
16. اگر بدانیم که یکی از کارمندان شرکت قصد فریبکاری و دزدی از ما را دارد، چه باید بکنیم؟!
17. چگونه می‌توان مدیران تنبل و غافل را بیدار کرد؟
18. اهمیت ابداع و نوآوری
19. طوری بیندیشید که انگار اختیار همه‌چیز را به دست دارید
20. مراقب توانایی‌ها و شایستگی‌های ذهنی خود باشید
21. چگونه بازارهای سودده را انتخاب کنیم ؟
22. بهترین روش برای دست‌یابی به سود
بخش 3: رشد و پرورش
23. فرصت‌ها پس از سختی‌ها و دشواری‌ها ظاهر می‌شوند.
24. تلاش کنید تا بهترین باشید
25. چگونه از زمان خود بهترین استفاده را ببریم
26. چگونه یک جادوگر شویم
27. تمرینی برای تقویت اعتماد به نفس
28. فرمول اسرارآمیز من برای سلامتی
29. چهار روش برای یافتن بهترین معلم و راهنما
30. شش راه مؤثر برای موفقیت در آغاز تجارت
31. آنچه را که می‌خواهید انجام دهید قبل از شروع در ذهن خود مجسم کنید
32. چگونه دربارۀ رقبای خود اظهارنظر کنیم
33. خطرات غرور و تکبر
34. توصیه‌ای به جوانان
35. دنیا از آن شماست
36. افرادی که بیشتر روی من تأثیر گذاشتند.
37. درسی از دنیای عنکبوت‌ها
بخش 4: راهنمایی و هدایت
38. چگونه یک مدیر موفق باشیم
39. پول بی‌اثر است
40. بهترین مدیر اجرایی کیست؟!
41. چگونه پول دربیاوریم و از آن استفاده کنیم
42. چرا یک مدیر باید توقع خود را پایین بیاورد؟1
43. چرا مانند دیوانه‌ها سخت کار می‌کنم؟!
44. از اینکه عرق می‌ریزم، به خود می‌بالم
45. آیا سخت کار کردن برای زندگی مضر است؟!
46. ارزش جایزه‌ها
47. چیزی که هرگز نباید آن را از دست بدهیم.
48. خارق‌العاده‌ترین کارهای جهان را عادی‌ترین افراد انجام داده‌اند
49. جامعه اولین عامل ایجادکنندۀ مشکل برای مردم خود است.
50. آیا آمریکا قدرت تلاش و پشتکار خود را از دست داده است؟
51. چرا نمی‌توانیم از سرمایۀ دیگران سود ببریم؟!
52. هشت گام اساسی برای یک زندگی کامل

 

خلاصه کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

همان‌طور که اشاره شد، این کتاب مجموعه‌ای از یادداشت‌های کیم‌وو چونگ خطاب به مردم کشورش است. در مقدمه کتاب آمده است که: «کیم در این کتاب با احساسات فراوان از موفقیت‌هایش سخن می‌گوید: «من هیچ‌گاه مانند یک انسان دیوانه برای کسب درآمد ناچیز کار نکرده‌ام»؛ او از انجام کارهایی که دیگران آنها را غیرممکن می‌دانند لذت می‌برد.»

کتاب از ۴ قسمت و ۵۲ فصل تشکل شده است. هر فصل به طور خلاصه موضوعی را بررسی می‌کند. ۴ قسمت اصلی این کتاب عبارت است از:

  1. رویاپردازی
  2. مدیریت
  3. رشد کردن
  4. رهبری

به عنوان نمونه، فصل‌های قسمت اول کتاب که ۸ مورد است شامل این موارد می‌باشد: تاریخ متعلق به رویاپردازان است / فلسفه من در زندگی: چرا من از بدو تولد خوشبین بودم / چگونه رویاهای سازنده داشته باشیم / تفریح من کار کردن است / دنیای بزرگی در انتظار توست / اقلیت خلاق / چه کسی نابغه را از خواب بیدار می‌کند؟ / خوشبختی واقعی چیست؟

دانلود کتاب روان شناسی تنبلی 

دانلود رایگان کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

 

 

چرا اسم کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» انتخاب شده است؟

هر کجا می‌روم سریعاً متوجه می‌شوم چگونه می‌توان در آن جا تجارت را آغاز کرد، من روزی به مزاح گفتم همه خیابان‌ها از طلا پوشیده شده‌اند پس خودم هم به سراغ آن رفتم، البته بسیاری از مکان‌ها نیز وجود دارند که با طلا پوشانده نشده‌اند و تجارت و پول درآوردن در آن جا آسان نمی‌باشد و نیاز به کار سخت و طاقت‌فرسا دارد، البته من این موضوع را صرفا جهت نشان دادن طرز تفکرم بیان کردم.

کتاب را می‌توان یک کتاب انگیزشی – مدیریتی دانست که برای بسیاری از افراد می‌تواند کتاب جذابی باشد. راهکارهای مدیریتی نیز در این کتاب آورده شده است اما بحث اصلی کیم‌وو چونگ در این کتاب انگیزه دادن به جوانان است. کیم‌وو چونگ از جوانان کره و از جوانان سراسر دنیا می‌خواهد که خودشان را باور داشته باشند و برای پیشرفت خودشان و کشورشان تلاش کنند.

نویسنده کتاب :

کیم وو چونگ تاجر کر‌ه‌‌ای، مؤسس و رئیس پیشین هیئت‌مدیره‌ی شرکت دوو بود. او پس از ورشکستگی نهایی دوو از کشور گریخت و به اتهام کلاهبرداری تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. چونگ نویسنده‌ی کتاب پرفروش «سنگفرش هر خیابان از طلاست» می‌باشد.

اطلاعات بیشتر از کیم وو چونگ

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست با مقدمه‌ای زا لوئیس کارار شروع می‌شود که به بحث در مورد کارهای کیم‌وو چونگ می‌پردازد. در همان صفحات اول کتاب، به تحسین کیم پرداختم و با خودم فکر می‌کردم که این آدم چقدر بزرگ و با عظمت است. وقتی ماجرای کودکی کیم را مطالعه می‌کنید و بعد در ادامه موفقیت‌های شگفت‌انگیز او را می‌خوانید شما هم به وجود چنین آدمی افتخار می‌کنید. کیم با کارهایی که انجام داد اقتصاد کره را دوباره زنده کرد و نقش مهمی در بهبود وضعیت کره ایفا کرد.

کیم جوانان هر کشوری را غنیمت آن کشور می‌داند و اعتقاد دارد جوانان باید رویاپردازان بزرگی باشند و با تمام توان سخت تلاش کنند. او در کتابش می‌نویسد: «در کودکی حتی یک سکه هم در جیبم نبود اما رویاهای بزرگی در سرم بود.» به شخصه وقتی کتاب را تمام کردم، لذت بردم و بسیار خوشحال شدم که با شخصیت و افکار کیم بیشتر آشنا شدم و به همه افراد مخصوصا جوانان هم توصیه می‌کنم این کتاب را مطالعه کنند.

 

 

در بخش‌هایی از کتاب می‌خوانیم

“اولین پروژه‌ی ما در سودان ساختن میهمان‌سرای ریاست جمهوری بود که دقیقاً روبروی محل اقامت رئیس جمهور باید ساخته می‌شد. دولت سودان واقعاً مایل نبود که با ما معامله کند، شاید به این دلیل که کره‌ی شمالی ‏قبلاً سرگرم ساختن مرکز جوانان در سودان بود. علاوه بر آن، دولت سودان با کر‏ه‌ی شمالی روابط سیاسی داشت،
‏هرچند من احساس می‌کردم که اگر این فرصت را از دست بدهیم، هرگز قادر نخواهیم بود که به بازار سودان راه پیدا کنیم. تصمیم گرفتم به جای حرف زدن، وارد عمل شوم. چرا؟ چون معتقدم ‏«دو صد گفته چون ‏نیم کردار نیست.» بنابراین، شبانه‌روز روی پروژه‌ی میهمان‌سرای ریاست جمهوری کار کردیم و بدون شک چراغ های روشن کارگاه ما، در آن طرف ‏خیابان که اقامتگاه رئیس جمهور بود، اثر خود را می‌گذاشت. دیوانه‌وار ‏کار می‌کردیم و زودتر از برنامه کارمان تمام شد، احتمالا رئیس جمهور کار ما را با کره شمالی‌ها مقایسه کرده و پیشرفت کاری و تکنولوژی ما شدیداً او را تحت تاثیر قرار داده بود. ما با این کار، درهای روابط سیاسی و بازرگانی با سودان را به روی خود گشودیم. ‏حرف زدن، راه متقاعدسازی نیست، حرف مهم است، ‏و باید قادر باشید که خوب و صادقانه حرف بزنید. باید قادر باشید که با افکارتان ‏دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، ولی عمل است که واقعاً روی دیگران ‏تاثیر می‌گذارد. حرف ممکن است گاهی بی‌اثر باشد، اما عمل هرگز چنین نیست و ناکامی ندارد. اگر واقعاً می‌خواهید که کسی حرف شما را باور کند و به شما ایمان بیاورد، باید صادقانه و بطور قانع‌کننده‌ای عمل کنید. ‏قدرت باطنی زیاد همچنین بیانگر توانایی واقعی است. مردمی که ما واقعاً در این دنیا به آنها نیاز داریم، آنانی نیستند که در کناری ایستاده‌اند و خوب تماشا می‌کنند؛ ما به مردمی با توانایی‌های واقعی نیاز داریم. شاید آنها لاف نزنند و پُز ندهند، اما به هرکجا که بروند، روی چشم دیگران جای دارند. مردم واقعاً به آنانی که با ظاهری آراسته ولی بدون توانایی زندگی می‌کنند، اعتقادی ندارند”

«چرا دکترها همیشه مورد احترام هستند؟ به عقیده من تنها دلیل این موضوع این است که آنها در امری خاص متخصص هستند که دیگران از آن بی‌اطلاعند، چرا یاد نویسندگانی چون «داستایوفسکی»، «کامو» و «کافکا» هم‌چنان زنده است؟ به دلیل این که آنها توانستند به بالاترین سطح دانش ادبیات برسند و در آن تخصص داشته باشند، مرتبه‌ای که دیگران به آن نرسیدند. پس مهم نیست که رشته شما چه باشد، سعی کنید در رشته خود بهترین باشید و اگر می‌خواهید بدانید از کجا باید شروع کنید، می‌توانم به شما بگویم خودتان را غرق کارتان کنید، عقاید نو، درک و دانش به کسانی می‌رسد که فکرشان تنها معطوف به آن کار است.»

3 دیدگاه

  1. بابت این کتاب سپاسگذارم

  2. peace sword paddle setup armor cattle session truly capital cover famous pulse

  3. نقره

    solve lab step parent sell moral lobster couple arrow post fragile hobby

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *