پاورپوینت تکنولوژی های بازاریابی و بازاریابی مدرن برای موفقیت درجذب وحفظ مشتریان عصر دیجیتال

تکنولوژی بازاریابی (MarTech) چیست و چگونه به رشد کسب و کارها کمک می کند؟

تکنولوژی با ساده‌تر کردن کارها به زندگی انسان کمک می‌کند. تکنولوژی بازاریابی مجموعه‌ای از ابزارها است که باعث ساده‌تر و اثربخش‌تر شدن فعالیت‌های بازاریابان می‌شود. با Marketing Technology یا به‌طورخلاصه MarTech کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان خود را بهتر شناخته و نیازهای آنان را همان طور که هست درک کنند. وقتی نیازهای مشتری شناسایی شود، جلب رضایت او و در نتیجه حفظ مشتری ساده‌تر خواهد بود. مارتک همچنین راهکارهایی برای جذب مشتریان جدید به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. در این مقاله قصد داریم مفهوم تکنولوژی بازاریابی و تاثیر آن بر تحول دیجیتال کسب‌وکارها را بررسی کنیم.

تاثیر تکنولوژی در بازاریابی چیست؟

تکنولوژی با ورود به زمینه‌های مختلف، کارها را ساده‌تر و اثربخش می‌کند. بازاریابی هم از این قاعده مستثنی نبوده و با ورود تکنولوژی، به تحولات ویژه‌ای رسیده است. برای مثال در دنیای امروز، برندهای دیجیتال با کمک تکنولوژی و بهره‌گیری از تحلیل داده و هوش مصنوعی، پیام‌های هوشمند و شخصی‌سازی شده به مخاطبان خود ارسال کرده و از این طریق به آن‌ها احساس دوستانه‌ای را منتقل می‌کنند؛ احساسی که باعث معنادار شدن ارتباط مشتری با برند شده و رشد پایدار را تضمین می‌کند.

تکنولوژی بازاریابی یا مارتک (MarTech) چیست؟

مفهوم تکنولوژی بازاریابی یا مارتک به طیفی از نرم‌افزارها و ابزارهای تکنولوژی اشاره دارد که در راه تحقق اهدافی مثل مدیریت ارتباط با مشتری و جذب مشتریان جدید به مدیران و صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کنند. هاب اسپات مارتک را اینگونه تعریف می‌کند: «مارتک (Martech) عبارت است از تکنولوژی‌های استفاده شده توسط بازاریابان برای جذب و حفظ مشتری». این تکنولوژی‌ها ترکیبی از نرم‌افزار، دانش و متدهای کاری بوده و سرعت عمل بازاریابان را در واکنش به تحولات بازار و نیازهای نوظهور مشتریان بالا می‌برند. یکی از معروف‌ترین مثال‌های تکنولوژی بازاریابی، Marketing Automation یا اتوماسیون بازاریابی است که به بازاریابان کمک می‌کند پیام‌های ارسالی برای مشتریان را زمان‌بندی و شخصی‌سازی کرده و از این طریق تاثیر بهتری روی آن‌ها بگذارند.

مزایای استفاده از MarTech چیست؟

با به‌کارگیری تکنولوژی بازاریابی، بازاریابان می‌توانند:

  • کار بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند: تکنولوژی‌هایی مثل اتوماسیون بازاریابی یا پلتفرم ارتباط با مشتری (CRM) با خودکارسازی فرآیندهای بازاریابی، از اتلاف وقت بازاریابان جلوگیری کرده و بازدهی آن‌ها را بالا می‌برند.
  • ارتباط درونی تیم را تقویت کنند: با استفاده از تکنولوژی بازاریابی، تمام فعالیت‌های تیم بازاریابی به شکل دقیقی ثبت شده و برای اعضا قابل مشاهده است. این ارتباط و هماهنگی باعث یکپارچگی تیم شده و عیب‌یابی فرآیند را در صورت بروز مشکل ساده‌تر می‌کند.
  • محتوای هوشمند و اثرگذار تولید کنند: یکی از بزرگترین امتیازات تکنولوژی بازاریابی، استفاده از تحلیل داده برای شناخت بهتر مخاطب است. مارتک به بازاریابان کمک می‌کند از طریق بررسی مواردی مثل سابقه جستجو و کوکی‌ها، مخاطب یا مشتری خود را بهتر شناخته و محتوایی متناسب با نیازهای مشتریان تولید کنند تا ارتباط و تعامل بهتری بین مشتری و کسب‌وکار شکل بگیرد.
  • ارتباط پایداری را با مخاطب شکل دهند: شخصی‌سازی پیام با توجه به نیازهای هر مخاطب یا مشتری، باعث ایجاد حس خوب در او شده و این حس خوب در درازمدت به ایجاد یک رابطه پایدار و مستحکم منجر می‌شود. رابطه‌ای که در نهایت یک خریدار را به نماینده و تبلیغ‌کننده برند تبدیل خواهد کرد.
  • تمام تلاش‌ها را یکپارچه و همسو کنند: یکی دیگر از مزایای استفاده از تکنولوژی بازاریابی، ادغام داده‌ها در یک پلتفرم واحد است. برای مثال در اتوماسیون بازاریابی، داده‌های جمع‌آوری شده از منابع مختلف با داده‌های ثبت شده توسط اپلیکیشن یا سایت ادغام شده و یک پایگاه داده جامع و یکپارچه از مشتریان کسب‌وکار را تشکیل می‌دهند.

انواع تکنولوژی بازاریابی کدام است و هر کدام چه کاربردی دارد؟

برای استفاده از تکنولوژی بازاریابی، هر شرکت باید یک پشته مارتک (MarTech Stack) برای خود انتخاب کند. پشته مارتک یعنی مجموعه تکنولوژی‌هایی که یک سازمان برای هدفمند کردن فعالیت‌های  بازاریابی خود به کار می‌گیرد. شناخت انواع مختلف ابزارهای تکنولوژی بازاریابی به مدیران کمک می‌کند مناسب‌ترین پشته را برای شرکت خود انتخاب کنند. انواع تکنولوژی‌های بازاریابی بنا به گفته اسکات برینکر (نویسنده یکی از بزرگترین مجلات مارتک – Chief Martec) عبارتند از:

  1. ابزارهای تبلیغاتی: ابزارهایی که تبلیغات هدف‌دار و هوشمند را با توجه به سوابق وب‌گردی کاربر به او نمایش می‌دهند.
  2. محتوا و تجربه کاربری: ابزارهایی که به شما کمک می‌کنند محتوای متنی خود را متناسب با نیازهای هر گروه از مشتریان شخصی‌سازی کرده و از این طریق تجربه کاربری آن‌ها را لذت‌بخش‌تر کنید.
  3. ارتباطات اجتماعی: ابزارهایی که برای برنامه‌ریزی و یکپارچه‌سازی صفحات شبکه‌های اجتماعی برند طراحی شده‌اند.
  4. فروش: ابزارهایی که عملیات فروش را خودکارسازی می‌کنند.
  5. کار با داده: ابزارهایی که به شما کمک می‌کنند با استفاده از دسته‌بندی و تحلیل داده، مشتریان و مخاطبان خود را بهتر شناخته و در نتیجه نیازهای آنان را بهتر رفع کنید.
  6. مدیریت پروژه: ابزارهایی که به مدیران بازاریابی کمک می‌کنند تیم خود را به شکلی سیستماتیک و هوشمند مدیریت کنند.

فهرست

ترندهای بازاریابی کسب‏‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۲

بهترین روش‌هایی را که کسب‌‌وکارهای با بودجه محدود می‌توانند به کار ببرند

رویدادهای آنلاین

تکنولوژی‌‌ها به جای رویدادهای حضوری

اجتناب ناپذیر بودن رویدادهای مجازی

پلت‌فرم Live Events:

هوش مصنوعی شخصی‌‌سازی شده

آیا چت‌‌بات‌‌ها مناسب شما هستند؟

تبلیغات برنامه‌‌ریزی شده

شخصی‌‌سازی بازاریابی

بازاریابی ویدئویی

آیا محتوای ویدئویی در کسب‌‌وکار کوچک شما کاربرد دارد؟

فروش در شبکه‌های اجتماعی

نقش فناوری در تجارت چیست؟

چرا فناوری در تجارت بسیار مهم است ؟

تاثیر فناوری در کسب وکارها

فن آوری ها در تجارت

هوش مصنوعی (AI)

یادگیری ماشینی (ML)

رایانش ابری

برنامه موبایل

واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)

چاپ سه بعدی

دستیار دیجیتال

بلاک چین

۷ مزیت اصلی هوش مصنوعی برای تجارت

چالش های بکارگیری تکنولوژی در کسب وکارها

تأثیر تکنولوژی بر کسب و کارها

معرفی محصولات در سایت

استفاده از شبکه های اجتماعی

گسترده بودن تجارت

سه ابزار عالی برای به روزرسانی، رونق و توسعه کسب و کار

تکنولوژی بازاریابی (MarTech) چیست و چگونه به رشد کسب و کارها کمک می کند

تاثیر تکنولوژی در بازاریابی چیست؟

تکنولوژی بازاریابی یا مارتک (MarTech) چیست؟

مزایای استفاده از MarTech چیست؟

انواع تکنولوژی بازاریابی کدام است و هر کدام چه کاربردی دارد؟

ابزارهای MarTech

ابزارهای جذب

ابزارهای جذب مشارکت

ابزارهای تاثیر گذار

ابزارهای بررسی عملکرد و بهینه‌سازی

چگونه از مارتک یا فناوری بازاریابی در کسب‌وکارها استفاده کنیم؟

تفاوت تکنولوژی بازاریابی (Martech) با تکنولوژی تبلیغات (AdTech)

تفاوت تکنولوژی بازاریابی با بازاریابی دیجیتال

نقش مارتک در آینده بازاریابی و رشد کسب‌وکارها

بازاریابی داده محور

داده ها کلیدی برای موفقیت دپارتمان های داخلی و بازاریابی مبتنی بر حساب مشتری

اتحاد بازاریابان B2B و B2C بوسیله استراتژی های تحلیلی

تکنولوژی بازار

همکاری مدیران ارشد بازاریابی و اطلاعاتی

۲۵ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

بازاریابی نوین و اصول آن

مطالعه موردی نوکیا

انواع بازاریابی نوین

بازاریابی نوین بر اساس نظریه های فیلیپ کاتر، پدر علم بازاریابی

جدیدترین شیوه های بازاریابی نوین

تسلط ۴ فناوری تحول دیجیتالی بر کسب و کارها در سال ۲۰۲۲

ایجاد بینش معنا دار در مورد خواسته ها و ترجیحات مشتری

ارائه خدمات شخصی سازی شده

تاثیر تکنولوژی بر رشد و ارتقای جایگاه کسب‌وکار

استفاده از تکنولوژی چگونه موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های درون‌سازمانی می‌شود؟

چند روش همسو با تکنولوژی برای افزایش کیفیت فعالیت‌های تجاری

پیشرفت تکنولوژی بر کسب‌وکارها و مصداق‌‌های آن

به کارگیری هوش تجاری در کسب‌وکارهای اینترنتی

تبدیل کسب‌وکارها به پلتفرم

داده کاوی و تحلیل رفتار مشتریان

تحلیل مشتری چیست؟

رویکرد تحلیل رفتار مشتری و بازاریابی داده محور

با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی و تحلیل رفتار مشتریان شما قادر خواهید بود که در کسب و کار خود:

دلایل اهمیت تحلیل مشتری

شناسایی گروه‌های مختلف مشتریان و ویژگی های آن ها

شناسایی مشتریان طلایی

مدل سازی ریزش و حفظ مشتریان

بهینه سازی پیام‌های بازاریابی

تهیه محتوای مناسب برای وب‌سایت

طراحی سیستم‌های توصیه گر و ارائه توصیه های جذاب برای مشتریان

چهار نوع کلیدی از داده¬ های مشتریان

برای تحلیل داده های مشتریان و اجرای یک پروژه داده‌کاوی چه مراحلی را باید طی کنیم

با ۱۹۱اسلاید تخصصی

95000 تومان – خرید

14 دیدگاه

  1. Good info. Lucky me I reach on your website by accident, I bookmarked it.

    1. thank you

  2. Some genuinely fantastic information, Gladiolus I detected this. “Never put off until tomorrow what you can do the day after tomorrow.” by Mark Twain.

    1. Hello, thank you for your kindness

  3. This really answered my problem, thank you!

    1. Hello, I’m happy

    2. Hello, I am happy. Thank you

  4. Thanx for the effort, keep up the good work Great work, I am going to start a small Blog Engine course work using your site I hope you enjoy blogging with the popular BlogEngine.net.Thethoughts you express are really awesome. Hope you will right some more posts.

    1. Hello. Thank you for your kindness

  5. Really nice design and wonderful subject material, nothing else we need : D.

    1. Thank you for your kindness

  6. I’d incessantly want to be update on new content on this website , saved to favorites! .

    1. Thank you for your kindness. Definitely

    2. Hello and thank you for your kindness, our connection is with this portal. Thank you for introducing yourself more.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.