دانلود رایگان کتاب نبرد من PDF {ترجمه فارسی}

دانلود رایگان کتاب نبرد من اثر آدولف هيتلر PDF {ترجمه فارسی}

 

دانلود رایگان کتاب نبرد من
دانلود رایگان کتاب نبرد من

معرفی کتاب نبرد من

کتاب نبرد من تنها کتابی است که انتشار آن در آلمان ممنوع است. آدولف هیتلر در این کتاب دیدگاه‌های خود را بیان کرده، اثری که مبنای برپایی حزب ناسیونالیسم (نازی) شد و جهان را درگیر مصیبتی همه‌گیر کرد.

کتاب نبرد من (My Struggle) در آلمان نازی پس از انجیل پرفروش‌ترین کتاب آلمان وقت بوده و برای سال‌ها در مدارس آلمان تدریس می‌شد.

«نبرد من» مانیفست اندیشه‌های تمامیت خواهانه‌ی هیتلر است. اما چرا این سرجوخه سابق ارتش آلمان که اندکی ذوق نقاشی هم داشت به چنین افکاری ره جست؟

پاره‌ى نخست این کتاب زمانى نوشته شد که آدولف هیتلر (Adolf Hitler) در دژى نظامى در باواریا زندانى بود. او چگونه راهى آن دژ شد و به چه دلیل؟ پاسخ به این پرسش مهم است، زیرا این کتاب با رویدادهایى سروکار دارد که نویسنده را دچار این گرفتارى کرد و به این دلیل که نویسنده زیر فشارهاى عاطفى ناشى از وقایع تاریخى روزگار خود این کتاب را نوشته است. آن زمان، دوره‌ى خارى و تحقیر آلمان و تا حدودى ادامه‌ى رویدادهایى بود که کمابیش در یک قرن گذشته رخ داده بود؛ این دوره از هنگامى آغاز مى‌شود که ناپلئون امپراطورى کهن آلمان را تکه‌پاره کرد و سربازان فرانسوى تقریبآ سراسر آلمان را به اشغال درآوردند.

پارۀ دوم این کتاب پس از آزادی زودهنگام هیتلر از زندان نوشته شد. با قدرت گرفتن ناسیونال سوسیالیست‌ها در آلمان، فروش و توزیع نبرد من نیز رواج گرفت. از اواسط دهه ۱۹۳۰ کتاب هیتلر به خرج دولت به زوج‌های تازه ازدواج کرده هدیه می‌شد، فروش نسخه‌های دست دوم کتاب ممنوع بود و تدریس آن در مدرسه‌ها به عنوان جزئی از برنامهٔ تبلیغاتی حزب ناسیونال سوسیالیست از همین دوران آغاز شد. از این کتاب تا پایان جنگ دوم جهانی نزدیک به یازده میلیون نسخه انتشار یافت که بخش اعظم آن یا رایگان توزیع، یا به اجبار خریداری شده‌ بود.

در بخشی از کتاب نبرد من می‌خوانیم:

حکومت غول‌آساى ایالات متحد امریکا، با منابع و ذخایر عظیم خاک بکرش، به مراتب آسیب‌ناپذیرتر از رایش آلمان در محاصره است. اگر روزى برسد که تاسى که سرانجام سرنوشت ملت‌ها را معین مى‌کند در آن کشور ریخته شود، انگلستان اگر تنها بماند سرنوشتى محکوم به مرگ خواهد داشت. بنابراین، انگلستان مشتاقانه دست خود را به سوى عضوى از نژاد زرد دراز خواهد کرد و وارد اتحادى خواهد شد که شاید از نظر نژادى نابخشودنى باشد؛ اما از لحاظ سیاسى نمودار یگانه امکان تحکیم جایگاه جهانى بریتانیا در برابر تحولات شدید و توان‌فرسایى است که در قاره‌ى امریکا روى مى‌دهد.

نقد و بررسی کتاب نبرد من

شکی در این نیست که آدولف هیتلر یکی از تأثیرگذارترین سیاست‌مداران و رهبران قرن بیستم بوده است. کمتر کسی اسم این دیکتاتور را نشنیده است و از نحوه‌ی حکومت او بر آلمان بی‌خبر است. هیتلر در سال ۱۹۳۳ به عنوان صداعظم آلمان انتخاب شد و در نهایت در سال ۱۹۳۴ زمانی که با مرگ فن هیندنبورگ اختیارات رئیس‌جمهور نیز به او اعطا شد،‌ بطور رسمی رهبری آلمان را به عهده گرفت. این سرجوخه سابق آلمان، زمانی که به خاطر کودتا در قلعه‌ی لندربرگ زندانی بود شروع به نوشتن کتابی کرد تا مانیفست اندیشه سیاسی خود را مکتوب کند. این کتاب که بعدها «نبرد من» نام گرفت، پایه‌ی برپایی حزب ناسیونالیسم آلمان شد و به کتاب مقدس حکومت نازی تبدیل شد.

معرفی کتاب نبرد من

نبرد من یک اتوبیوگرافی و مانیفست سیاسی است که آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی (رایش سوم)، زمانی که در زندان لندربرگ بود جلد اول آن را نوشت که درواقع هیتلر جملات را به منشی خود می‌گفت و او می‌نوشتد. اندکی پس از آزادی از زندان بخش دوم کتاب را نوشت که بعدها به کتاب مقدس حکومت نازی تبدیل شد و به هر بهانه‌ای بین مردم پخش می‌شد به‌طوری که تا سال ۱۹۴۳ بیش از ۱۰ میلیون نسخه از این کتاب در آلمان پخش شده بود. از سال ۱۹۴۵ چاپ این کتاب ممنوع شد و درحال حاضر تنها کتابی است که چاپ آن در آلمان ممنوع است.

هیتلر در سال ۱۹۲۴، زمانی که به اتهام خیانت به کشور در زندان لندزبرگ حبس بود، جلد اول کتاب را با کمک منشی خود امیل و سپس رودلف هس به نگارش درآورد. این کتاب با عنوان «تسویه حساب» در سال ۱۹۲۵ به چاپ رسید و کمی بعد، جلد دوم آن با عنوان «جنبش ناسیونال سوسیالیسم» در بهار ۱۹۲۶ به چاپ رسید. عنوان اصلی انتخابی هیتلر، چهار سال و نیم نبرد در برابر دروغ، حماقت و بزدلی بود که ناشر نازی آن مکس آمان، تصمیم گرفت آن را به «نبرد من» کوتاه کند. البته در سال‌های نخست انتشار، موفقیت چندانی نداشت ولی از سال ۱۹۳۳ و به قدرت رسیدن هیتلر و حکومت آلمان نازی، به شدت معروف شد.

آدولف هیتلر در این کتاب تفکرات و برنامه‌هایش برای تبدیل جامعه‌ی آلمان به یک جامعه‌ی نژادپرستانه را توضیح می‌دهد و با مطالعه‌ی این کتاب متوجه می‌شوید که پایه‌های آلمان نازی به چه صورت شکل گرفته است. متن کتاب پر از عبارات و کنایه‌های رایج است که با استدلال‌های بازتولید شده از طیف متنوعی از متون قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم همراه شده است. آدولف هیتلر از نظریات «کارل فون کلاوزویتس» نظریه پرداز نظامی در کتابش استفاده می‌کند، همچنین زبان مبارزه او از تفکر اجتماعی «داروین» در قرن نوزدهم سرچشمه می‌گیرد. او یهودیان را «میکروب‌ها» و «زندانیان بین المللی جامعه» توصیف می‌کند. بنا بر طرز تفکر او، راه‌حل این مشکل نابودی کامل آن‌هاست. هرچند هیتلر در کتابش توضیح نمی‌دهد که این نابودی چگونه قرار است اتفاق بی‌افتد ولی تمایل او به نسل‌کشی مشهود است.

فهرست مطالب کتاب

یادآورى
دیباچه‌ى نویسنده
پیشگفتار مترجم انگلیسى
پاره‌ى نخست
مرورى بر گذشته
فصل یکم: در خانه‌ى پدرى
فصل دوّم: سال‌هاى تحصیل و درد و رنج در وین
فصل سوّم: تأملات سیاسى حاصل از اقامت در وین
فصل چهارم: مونیخ
فصل پنجم: جنگ جهانى
فصل ششم: تبلیغات جنگ
فصل هفتم: انقلاب
فصل هشتم: آغاز فعالیت‌هاى سیاسى من
فصل نهم: حزب کارگر آلمان
فصل دهم: چرا رایش دوّم از هم پاشید
فصل یازدهم: نژاد و مردم
فصل دوازدهم: نخستین مرحله در گسترش حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان
بخش دوم: جنبش ناسیونال سوسیالیستى
فصل اول: جهان‌بینى و حزب
فصل دوم: دولت
فصل سوم: شهروندان و اتباع دولت
فصل چهارم: شخصیت و آرمان دولت مردم
فصل پنجم: جهان‌بینى و سازمان
فصل ششم: نخستین دوره‌ى مبارزه‌ى ما
فصل هفتم: ستیز با نیروهاى سرخ
فصل هشتم: نیرومند هنگامى که تنهاست نیرومندتر است
فصل نهم: مفاهیم بنیادى مرتبط با ماهیت و سازمان گروه‌هاى ضربت
فصل دهم: نقاب فدرالیسم
فصل یازدهم: تبلیغات و سازمان
فصل دوازدهم: مسئله‌ى اتحادیه‌هاى کارگرى
فصل سیزدهم: سیاست پس از جنگ آلمان در قبال اتحادها
فصل چهاردهم: سیاست آلمان در اروپاى شرقى
فصل پانزدهم: حق دفاع از خود
مؤخره
پى‌نوشت‌ها
فهرست اعلام

 

نقاشی که دیکتاتور شد

آدولف هیتلر در سال ۱۸۸۹ در اتریش متولد شد و در کودکی خود را در شهر لینتس سپری کرد. پدرش کارمند گمرک بود که و مانند اکثر پدرها آرزو داشت تا پسرش نیز راه پدر را ادامه دهد و وارد این شغل شود اما آدولف به هنر علاقه داشت و برای تحصیل به وین رفت. در وین دو مرتبه برای پذیرش در آکادمی هنرهای زیبای وین درخواست داد اما رد شد. و از آنجایی که دوره‌ی متوسطه را به اتمام نرسانده بود، نتوانست به مدرسه معماری برود و از تحصیل جا ماند. زمانی که در سال ۱۹۰۷ مادرش درگذشت، اون ۱۸ ساله بود و پول چندانی هم نداشت. او علاوه بر کارگری، از مناظر وین نقاشی می‌کشید و به گردشگرها می‌فروخت و به این وسیله امرار معاش می‌کرد. زمانی که هیلتر در وین حضور داشت به نقاشی و معماری بسیار علاقه‌مند شد و بارها به تماشای اپرا می‌رفت.

دانلود کتاب نبرد من بدون سانسور pdf

به طور دقیق مشخص نیست که تفکر یهودستیزی از چه زمانی در هیتلر شکل گرفت، یکی از دوستان او ادعا کرده است که هیتلر حتی پیش از ترک لینس هم یهودستیز بوده است اما در متن کتاب «نبرد من» هیتلر ذکر می‌کند که در وین برای اولین بار به یک یهودستیز تبدیل شد، ولی راینهولد هانیسش که در وین برای فروش نقاشی به او کمک می‌کرد با ذکر این موضوع که در آن زمان هیتلر مشتریان یهودی نیز داشت، این گفته را رد می‌کند. در حال حاضر مورخان اتفاق نظر دارند که یهودستیزی مرگبار او پس از شکست آلمان در جنگ جهانی اول پرورش یافت.

بهترین ترجمه کتاب نبرد من

در زمان آغاز جنگ جهانی اول، هیتلر به‌عنوان داوطلب به نیروی زمینی پادشاهی بایرن پیوست و در نبردهای مختلفی در جبهه‌ی غربی حضور داشت و با سربازان فرانسوی و بلژیکی می‌جنگید. از او بخاطر شجاعتش تقدیر شد و نشان درجه ۲ صلیب آهنی را به وی اهدا شد.

پس از پایان جنگ جهانی اول، در سال ۱۹۱۹ آدولف هیتلر به حزب کارگران آلمان پیوست و در سال ۱۹۲۱ به عنوان رهبر این حزب انتخاب شد و دو سال بعد در ۱۹۲۳ تلاش کرد تا با کودتا در مونیخ قدرت را به دست بگیرد، اما ناموفق بود و به زندان افتاد.

آلمان به رهبری هیتلر در سال ۱۹۳۹ به لهستان حمله کرد که باعث شروع جنگ جهانی دوم شد.

چهره‌ی بیرونی که هیتلر از خود ارائه می‌کرد، یک مرد تنها بدون زندگی شخصی بود که خود را کاملاً وقف ملت و ماموریت‌های سیاسی کرده. او همسرش، اوا براون، را برای اولین بار در ۱۹۲۹ ملاقات کرد و در ۲۹ آوریل ۱۹۴۵ با او ازدواج کرد؛ یک روز قبل از اینکه هردوی آن‌ها خودکشی کنند.

ترجمه کتاب نبرد من

کتاب نبرد من اثر آدولف هیتلر، تا کنون به زبان‌های بسیاری از جمله انگلیسی، عربی، روسی، ترکی و… ترجمه شده و در کشورهای مختلفی به چاپ رسیده است. همچنین بسیاری به نقد و بررسی آن پرداخته‌اند. در ایران نیز مترجمین مختلفی از جمله فرشته اکبرپور، عنایت‌الله شکیباپور این کتاب را به فارسی برگردانده‌اند. گفته می‌شود که داوود منشی‌زاده برای اولین‌بار این کتاب را به فارسی ترجمه کرده است. شما می‌توانید این کتاب را با ترجمه‌ی فرشته اکبرپور که انتشارات نگاه آن را در ۶۶۳ صفحه منتشر کرده است از طریق اپلیکیشن و وبسایت فیدیبو تهیه کنید.

چرا باید کتاب نبرد من را بخوانیم؟

مطالعه‌ی تاریخ و سرگذشت افراد تأثیرگذار و رهبران حکومت‌های گذشته همیشه به افزایش بینش و آگاهی ما نسبت به اتفاقات جهان کمک می‌کند. اکنون که بیش از 70 سال از مرگ هیتلر، نویسنده‌ی کتاب نبرد من می‌گذرد، باید این کتاب را برای اطلاع از جریان سیاسی، فرهنگی و فکری آن روزها خوانده شود. نه هیتلر و نه  تفکراتش در دنیای امروز جایگاهی ندارند، زیرا آنها محصول دوره‌ی خود بودند. از این رو، مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان تاریخ و کسانی که می‌خواهند با تفکرات مردی که بزرگترین جنگ قرن بیستم را آغاز کرد بیشتر آشنا شوند پیشنهاد می‌شود.

قیمت کتاب نبرد من: رایگان

در بخشی از کتاب نبرد من می‌خوانیم

در این دوره بود که آرمان‌هایی خاص خود در سر پروراندم. بسیاری از اوقات در راه طولانی از منزل به مدرسه در هوای آزاد جست‌وخیز می‌کردم و با پسربچه‌های خشن و تندخو معاشرت می‌کردم و همین امر مادرم را نگران می‌کرد. همه‌ی این امور مرا کاملاً برخلاف خانه‌نشینی برمی‌انگیخت. به ندرت می توانستم به اين پرسش جواب دهم که چه شغلی باید در زندگی انتخاب کنم، ولی چیزی که بود اینکه به هیچ‌وجه نمی‌خواستم شغل پدرم را اختیار کنم. به گمانم استعداد فطری برای سخن گفتن در همین ایام در من بالید و در جریان بحث‌ها و گفت‌وگوهای کمابیش پرشور و حرارتی که با رفقایم داشتم شکل گرفت. من سرحلقه‌ی جمع جوانانی بودم که در مدرسه خیلی خوب و آسان درس می‌آموخت ولی اداره کردن او نسبتا دشوار بود. در وقت آزادم در گروه هم‌آوازان کلیسای لامباخ آواز می‌خواندم و از این رو گاه پیش می‌آمد که در موقعیت دلنشینی قرار بگیریم که بارها از لحاظ عاطفی تحت تأثیر شکوه و حشمت مناسک مذهبی قرار بگیرم. چه چیز

می‌توانست بیش از یک راهب به منزله‌ی مظهر بالاترین آرمان ارجمند بشری در نظرم طبیعی جلوه کند. همان آرزویی که در دوران پسربچگی پدرم در او قوت گرفته بود؟ دست‌کم تا مدتی چنین نظری داشتم. اما بحث‌های کودکانه‌ی من با پدرم باعث نشد که به استعداد سخنورانه‌ی پسرش که برای کشیش شدن ضروری بود، احترام بگذارد و این شد که طبعاً نمی‌توانست انديشه‌های کودکانه‌ای را که در آن زمان در سر می‌پروردم، درک کند. این تناقض در شخصیت من سبب می‌شد پدرم تا حدودی نگران حال و روز من باشد. در واقع، این آرزوی گذرا درپی چنین رسالتی جای خود را به امیدهایی داد که با طبع من سازگاری بهتری داشت. هنگامی که در کتاب‌های پدرم به جست‌وجو می‌پرداختم به کتاب‌هایی برخوردم که به مسایل نظامی مربوط بود. یکی از این کتاب‌ها تاریخ مردم پسند «جنگ فرانسه و آلمان در ۱۸۷۱-۱۸۷۵» بود که در همان سال‌ها در دو جلد مصور به چاپ رسیده بود. این کتاب‌ها به سرگرمی‌های خواندنی محبوب من بدل شده بودند. در مدتی کوتاه کشمکشی بزرگ و قهرمانانه در ذهنم آغاز شد و از آن هنگام به هرچیزی که با جنگ و امور نظامی مربوط بود، بیش از بیش مشتاق و علاقه‌مند شدم…

 

دانلود رایگان کتاب نبرد من از لینک زیر

 

 

 

 

برای خرید کتاب صوتی نبرد من اینجا کلیک کنید

1 دیدگاه

  1. _Anh8OQsnT)-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *