کتاب روز های کمون اثر برتولت برشت

دانلود کتاب روز های کمون 

 

کتاب روزهای کمون درواقع نمایشنامه ایست بسیار نایاب از برتولت برشت که در ایران در سال هزار و سیصد و پنجاه و هشت توسط ف.ک.کاووسی بفارسی ترجمه و توسط انتشارات شباهنگ به چاپ رسید ه است.کتاب در صد و سی صفحه است و این نمایشنامه پر کارکتر و پر دیالوگی از برتولت برشت این نویسنده بزرگ و نمایشنامه نویس افسانه ای آلمانی است.

در مقدمه کتاب از زبان مترجم نوشته شده

در این ترجمه سعی شده کمال امانت رعایت شود.و فقط در برخی موارد که اسامی ممکن بود برای خواننده نامانوس باشد و در ابتدای نمایشنامه نیامده لاتین آنهم اورده شده است.

امیدوارم از مطالعه این نمایشنامه که بسیار قابلیت اجرا دارد لذت ببرید و از دانلود رایگان کتاب روزهای کمون بتوانید بخوبی استفاده نمایید.

معرفی کتاب روز های کمون

ماجرای ابتدایی این کتاب به زمان بعد از حمله نازی‌ها به کشور اتحاد جماهیر شوروی مربوط می‌شود .رفقای کالخوز ((گالینسگ)) دور هم جمع آمده‌اند تا به منظور پیشرفت منطقه و آبیاری زمین‌های کوهستان طرحی بیفکنند و سدی بسازند .قبل از ارسال گزارش کارشناس برای مقامات، نمایش‌نامه‌ای بر اساس یک افسانه کهن اجرا می‌گردد .خواننده‌ای زن در لابه‌لای گفت‌وشنود اشخاص اشعاری را می‌سراید .داستان از این قرار است: بعد از مرگ حاکم پسر دو ساله او توسط یکی از مستخدمان سابق او یعنی ((گروشه)) ربوده می‌شود و وی را فرزند خود قلمداد می‌کند .کشمکش بر سر تصاحب کودک به دادگاه کشیده می‌شود .سرانجام قاضی برای تعیین مادر حقیقی، دستور می‌دهد ((دایره‌ای گچی)) بکشند و کودک را در آن‌جا قرار دهند .تا این که . …در انتهای داستان آمده است : پند سالخوردگان را به گوش گیرید که می‌گویند : هر آنچه هست باید از آن کسی باشد که مناسب آن است .پس : کودکان به مادرانی رسند که مادری دانند تا کودکان، نیکو پرورش شوند .عرابه‌ها را به رانندگان خود بسپرند تا نیکویشان برانند .و دره‌ها را به آنان که آبیاری‌اش کنند تا بار نیکو بیاورد

دانلود کتاب پرنده آبی 

دانلود کتاب روزهای کمون اثر برتولت برشت PDF

روزهای کمون نام نمایشنامه‌ای است که بین سال‌های ۴۸–۱۹۴۷ توسط نمایش‌نامه‌ نویس بزرگ آلمانی، برتولت برشت نوشته شده‌ است.

او در این اثر اوج‌گیری و افول کمون پاریس ۱۸۷۱ را به نمایش در آورده است. نمایشنامه اقتباسی از نمایشنامه شکست اثر نودال گریگ (شاعر و نمایشنامه‌نویس نروژی) است.

روزهای کمون از حد پرداختن به قهرمانان فردی فراتر رفته و بر خود رخداد کمون پاریس (بعنوان مجموعه گزین شده‌ای از مردم) متمرکز شده‌ است.

صحنه‌های نمایشنامه زندگی مردم عادی (در کافه‌ای در مون‌مارتر)، کمیتهٔ مرکزی کمون و اتاق‌های اداری دشمنان کمون (تیر و بیسمارک) را در بر می‌گیرد؛ دشمنانی که فروپاشی نهایی کمون را مهندسی می‌کنند.

<
/h3>

کتاب روز های کمون

روزهای کمون نام نمایشنامه‌ای است که بین سال‌های ۴۸–۱۹۴۷ توسط نمایش‌نامه‌ نویس بزرگ آلمانی، برتولت برشت نوشته شده‌ است.

URL: https://zarinlink.ir/downloads/category/pdf/

نویسنده: برتونت برشت

نام: کتاب روز های کمون

Url: https://zarinlink.ir/downloads/category/pdf/

نویسنده: برتونت برشت

ISBN: 485

تاریخ انتشار: 2022-10-18

فرمت: https://schema.org/EBook

امتیازدهی ویرایشگر:
4.1

1 دیدگاه

  1. سلام خیلی لطف کردید که این کتاب رو برای دانلود قرار دادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *