کتاب بازاریابی چریکی

 کتاب بازاریابی چریکی pdf

چریک ها چگونه می فروشند؟

بازاریابی همچنان به رشد خود ادامه می دهد؛ هرچند اصول اولیه ی خودش را رها نمی کند، اما امروز تفاوت های اساسی بین بازاریابی سنتی و چریکی وجود دارد. اگر روش های تغییرات بازاریابی را در قرن ۲۱ تجزیه و تحلیل کنید، متوجه می شوید که بازاریابی چریکی در ۲۰ روش مختلف با بازاریابی قدیمی تفاوت دارد؛ از جمله این که بازاریابی سنتی اسلحه های سنگین بازاریابی را شناسایی می کند: رادیو، تلویزیون، روزنامه ها، مجله ها، پست مستقیم و اینترنت. بازاریابی چریکی ۲۰۰ اسلحه را در بازاریابی شناسایی می کند که بیش تر آن ها هم رایگان هستند.

بازاریابی چریکی می خواهد که شما هر بُعد بازار را به خوبی بشناسید، تجربه کنید، راه های بازنده را دور بزنید، راه های برنده را بشناسید و سپس از تاکتیک های آزمایش شده در نبرد واقعی استفاده کنید. بازاریابی چریکی شامل تعداد بسیار زیادی از فرصت های تجاری است و این که باید از هر یک از آن ها بهره برداری کرد. کلید موفقیت از طریق بازاریابی چریکی، هنر توجه کردن است.

در حقیقت، قلب بازاریابی چریکی استفاده ی درست از اسلحه های انتخابی است. برای شکوفا کردن، شما باید مانند خورشید عمل کنید. باید آن انرژی پر قدرتی باشید که بازاریابی را زنده نگه می دارد.

باید یک بازاریاب چریکی باشید. اگر از هر تغییری، چیزی بیاموزید و کاری برایش انجام دهید، امیدوار باشید که می تواند راهی برای پول درآوردن در زندگی باشد.

دانلود کتاب فروش موفق 

 

 

خرید کتاب بازاریابی چریکی آنلاین

 

 

در این کتاب چه می‌خوانیم؟
مقدمه
قسمت اول: روش عملیات چریکی
1- امروزه بازاریابی چریکی چیست؟
2- لازمه‌ی بازاریابی چریکی
3- شانزده راز بزرگ بازاریابی چریکی
4- توسعه‌ی طرح بازاریابی چریکی
5- توسعه‌ی بازاریابی واقعاً خلاق
6- انتخاب پرقدرت‌ترین روش‌های بازاریابی
7- رازهای پس‌انداز کردن پول بازاریابی
8- تحقیق؛ نقطه‌ی شروع عملیات بازاریابی چریکی
قسمت دوم: بازاریابی رسانه‌های کوچک
9- حقایقی در مورد بازاریابی رسانه‌های کوچک
قسمت سوم: بازاریابی رسانه‌های بزرگ
10- بازاریابی رسانه‌های بزرگ به طریق چریکی
قسمت چهارم: بازاریابی رسانه‌های جدید
11- ‌بازاریابی رسانه‌ی الکترونیکی
12- بازاریابی رسانه‌ی خبری
13- بازاریابی رسانه‌ی انسانی
14- بازاریابی بدون رسانه

قسمت پنجم: طبیعت چریکی
15- ویژگی‌های شرکت چریکی
16- نگرش‌های شرکت چریکی
17- روان‌شناسی بازاریابی چریکی
دویست اسلحه‌ی بازاریابی چریکی

 

معرفی کتاب بازاریابی چریکی

جی. کنراد لوینسون(۱۹۳۳- ۲۰۱۳)، شناخته شده‌ترین متخصص بازاریابی چریکی است.
کتاب «بازاریابی چریکی» لِوینسون به عنوان یکی از ۲۵ کتاب برتر در زمینه کسب و کار شناخته شده است.
این کتاب بیش از ۲۱ میلیون نسخه فروش رفته و به ۶۲ زبان ترجمه شده است.
نظریه بازاریابی چریکی لِوینسون تاثیر زیادی بر بازاریابی داشته و در تمام دوره‌های ام‌بی‌ای در سرتاسر جهان تدریس می‌شود.
مطالعات لوینسون درباره روانشناسی او را به سمت آژانس‌های تبلیغاتی سوق داد.
در لندن مدتی به عنوان مدیر نوآوری در شرکت لئو برنت مشغول بود و سپس به امریکا بازگشت و مدیرعامل ارشد شرکت بازاریابی جی. والتر تامپسون شد. لوینسون، بازاریابی چریکی را ابداع کرد و به مدت ده سال در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، به تدریس آن پرداخت.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «بازاریابی، رابطه ارزشمندی است که میان فروشندگان و خریداران کالا و خدمات برقرار می‌شود. این رابطه می‌تواند آنلاین، شخصی، تلفنی، با ایمیل، در یک نمایش، در یک آگهی، با شنیدن، خواندن یا دیدن شکل بگیرد.
این رابطه از لحظه‌ای که مشتری، فروشنده را می‌شناسد تا زمانی که از طرف فروشنده توسط یک بازاریاب چریک زیرک ترغیب می‌شود ادامه دارد. اما اگر شما یک چریک نظامی هستید، احتمالا برای شما اتفاق نخواهد افتاد.
شما آنچه را که چریک‌ها می‌دانند، می‌دانید – شما خودتان را به هر دری می‌زنید تا مشتری را جذب کنید و نمی‌خواهید آن مشتری را تحت هیچ شرایطی از دست بدهید. چون تشخیص می‌دهید که این رابطه ارزشمند شامل همان بازاریابی واقعی است – یک تجربه کامل (محض).
وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب چریک این است که هر لحظه از این رابطه را برای مشتری ارضا کننده، آسان و ارزشمند کنید.
زمانی که اینگونه عمل کنید، به درستی یک متخصص بازاریابی چریکی خواهید بود».
فهرست مطالب کتاب عبارت است از:
فصل اول: چه چیزی واقعا بازاریابی محسوب می‌شود!
فصل دوم: چه چیزی بازاریابی محسوب نمی‌شود!
فصل سوم: تولد بازاریابی چریکی
فصل چهارم: گسترش بازاریابی چریکی
فصل پنجم: سادگی بازاریابی چریکی
فصل ششم: اسرار شگفت انگیز بازاریابی چریکی
فصل هفتم: استراتژی بازاریابی چریکی
فصل هشتم: بازاریابی چریکی با استفاده از ضمیرناخودآگاه
فصل نهم: ترفندهای بازاریابی چریکی
فصل دهم: تبلیغات چریکی
فصل یازدهم: بازاریابی چریکی در رسانه‌های اجتماعی
فصل دوازدهم: بازاریابی چریکی با استفاده از میم ها
فصل سیزدهم: دستیابی به مزیت بازاریابی چریکی
فصل چهاردهم: بازاریابی چریکی خودتان
فصل پانزدهم: کارآفرین چریک
برای سالهای متمادی، نظریه پردازان، نویسندگان بازاریابی و سازمانها تلاشهای بسیار زیادی را در جهت درک ماهیت و فرآیند تدوین و اجرای استراتژی در سطوح بنگاه، کسب و کار و بازاریابی انجام داده‌اند. مدیران بازاریابی شرکتها به منظور تدوین استراتژی و برنامه‌ریزی‌های بازاریابی در حوزه‌هایی همچون تقسیم بندی بازار هدف، موقعیت یابی و تعیین آمیزه بازاریابی و غیره نیازمند ابزار جامع آسیب شناسی و عارضه یابی هستند. ابزارهای موجود هر یک صرفا از زاویه و دید خاصی به بازار نگریسته‌اند (شهبازی وهمکاران،۲۰۱۴). همواره وجود یک ابزار جامع عارضه یابی که همه حوزه‌های فرآیند را در تدوین استراتژیها و برنامه‌های عملیاتی بازاریابی در نظر بگیرد خالی بوده است.
این روزها، شرکت ها در درجه اول در رقابت ارتباطات درگیر هستند و دیگر در رقابت بر سر محصولات هیچ فعالیتی ندارند. با توجه به تلاش های ارتباطات شدت یافته، تلاش زیادی برای افزایش همگنی محصولات با کسب یک تمایز و با توجه به نیاز گرایی صورت گرفته است.
بازار ارتباطات تحت تغییرات اقتصادی، ارتباطی و اجتماعی است که ساخت جهت گیری مجدد سیاست های ارتباطی را ضروری می سازد. تمایل مردم به یک جریان ثابت، سبب می شود که جریان مداوم و تکراری اطلاعات و ارتباطات و در نتیجه اشغال دائمی آنها، تقلیل یابد.
با توجه به مطالعات مختلف، سطح اطلاعات بیش از حد از یک مصرف کننده به مقدار بین ۹۵ و ۹۸ درصد می رسد، یعنی تنها میزان ناچیزی از اطلاعات در حال ارائه که کوچکترین شانس جذب توسط مصرف کنندگان را دارند. از آنجایی که فرم های معمولی کلاسیک از تبلیغات موثر به شکل فزاینده ای با شکست مواجه می شوند، برای کم نگه داشتن از دست دادن پراکنده، تغییراتی به نفع ابزار ارتباطات غیر کلاسیک در حال وقوع است. این امر سبب ظهور تقاضا برای استراتژی های نوآورانه جدید بازاریابی مانند بازاریابی چریکی می شود.
بازاریابی چریکی فرصت های جدید و غیر معمولی را برای افزایش میزان مصرف کنندگان به واسطه انواع تبلیغات، ارائه می دهد.
امروزه در بازارهای گوناگون کسب و کار، تمرکز زیادی بر بهبود کارایی و اثربخشی تلاش های بازاریابی وجود دارد.
شرکت ها در جستجوی روشهایی نوین برای انجام بهینه این وظایف خطیر در راستای کاهش هزینه ها و افزودن ارزش به محصولات و خدمات خویش هستند
در بازاریابی امروز، بازاریابی چریکی یک استراتژی بازاریابی می باشد که عمدتا برای ارتقای آمیخته بازاریابی مورد استفاده قرار گرفته.
این نوع از بازاریابی شکلی از بازاریابی است که شامل تجربه بازاریابی در ارتباط با مصرف کننده می باشد بازاریابی چریکی شامل استراتژی هایی است که می تواند براحتی و با هزینه ای اندک مورد استفاده قرار گیرد. اثربخشی بازاریابی چریکی با توجه به گسترش رسانه ها و تبلیغات گسترده یک موضوع حساس در حوزه ی استراتژی فروش است که بازاریابان بر آن تاکید می کنند.
با توجه به نقشی که بازاریابی در افزایش بهره وری، به عنوان هدف اساسی هر کسب و کار و رشد اقتصادی و افزایش توانمندی رقابتی در سطح ملی و بین المللی به عهده دارد، موضوع این مطالعه بررسی بازاریابی چریکی و تاثیر آن بر استراتژی فروش انتخاب شد. با توجه به نتایج این مطالعه کلید موفقیت بازاریابی چریکی، هنر توجه کردن است.
چرا که با صرف بودجه ای اندک، تاثیری شگرف در ذهن مخاطب ایجاد می کند. بازاریابان پارتیزانی می توانند شور و شوق اشتیاق مشتری را به مزیت های محصول بهتر تحریک کنند، و مانع از فرار مشتری شده و فرصت ها را سریع تر به چنگ آورند. در بازاریابی چریکی معمولا بر ترکیب ابزارهای تبلیغاتی نوین تاکید می شود. در حقیقت قلب بازاریابی چریکی استفاده درست از استراتژی فروش است. همچنین بازاریابی چریکی می تواند با به کارگیری استراتژی های فروش برای هر یک از کسب و کارهای کوچک و همچنین شرکت های بزرگ موفقیت ارزنده ای را رقم بزند(ترابی و ترابی، ۱۳۹۳). واضح است، تلاشهای انجام شده در جهت ارتقای درک پژوهشگران و افراد تجربی از اینکه بازاریابی چریکی (پارتیزانی) چیست و چه تاثیری بر استراتژی فروش می گذارد، کمک بسار مهمی به غنی سازی ادبیات بازاریابی خواهد کرد، فرآیند بازاریابی وظایف کلیدی و مسولیتهای لازم برای ساختن یک برنامه موثر بازاریابی و فروش مبتنی بر استراتژی بازاریابی را مشخص می‌کند. فرآیند بازاریابی، استراتژی بازایابی چریکی را در تمام عناصر بازاریابی و فروش نهادینه می‌کند.
اما هنوز توافق کمی در مورد اینکه واقعا بازاریابی چریکی چیست و چگونه بر استراتژی فروش تاثیر میگذارد وجود دارد. از یک سو مطالعات تقریبا زیادی درباره‌ی استراتژی فروش انجام شده است و از سوی دیگر، مطالعات بسیار اندک و پراکنده‌ای در مورد بازاریابی چریکی (پارتیزانی) انجام شده است، پژوهشگران سمت و سوی خود را بیشتر به تبیین و توسعه بازاریابی چریکی متمایل کرده‌اند.
بنابراین این کتاب در جهت بررسی اثر بازاریابی چریکی بر استراتژی فروش تمرکز دارد. وظیفه، باغبانی

دانلود و خرید کتاب بازاریابی چریکی

بخشی از این کتاب:
چریک‌ها باید با رویدادهای جهانی، موقعیت‌های جهانی، موقعیت‌های محلی و تغییرات لحظه‌ای، هماهنگ باشند. توجه به تبلیغات بازاریابی رقبا بسیار مهم است. اگر در جریان نباشید، عقب می‌افتید. چریک‌ها تحمل عقب افتادن را ندارند.
آن‌چه را که مردم روح خلاقیت می‌نامند، با داشتن چنین معلوماتی می‌توانید انجام دهید؛ می‌توانید دو یا چند عنصر را که تاکنون با هم ترکیب نشده‌اند، با هم ترکیب کنید. مثلاً وقتی که سِون‌آپ می‌خواست با کوکاکولا و پپسی‌کولا رقابت کند و فروش خود را بالا ببرد، خود را «آن‌کولا» نامید. این واژه هنوز هم در رده‌ی کولا بود، اما تفاوت داشت. با اضافه کردن پیشوند «آن» که به معنی «نه» است، به واژه‌ی کولا، سون‌آپ خلاقیت بزرگی از خود نشان داد. آگهی‌کننده از معلومات خود در هنر مدرن استفاده کرد. با استفاده از معلومات محصول، رقابت، شنوندگان، مصرف‌کنندگان، و روال روزمره، سون‌آپ، تبلیغاتی خلاق و استثنایی به‌وجود آورد و بدین‌وسیله فروش سون‌آپ بسیار بالا رفت. بذر این خلاقیت، معلومات اساسی بود.

دانلود رایگان کتاب صوتی بازاریابی چریکی

 

 

مطالعه‌ی این کتاب برای چه کسانی مفیدتر خواهد بود؟

– مدیران و مشاوران بازاریابی
– علاقه‌مندان به مباحث فروش و بازاریابی
– صاحبان کسب‌وکارهای کوچک

 

4 دیدگاه

  1. بازاریابی چریکی رو میشه بصورت رایگان قرار بدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *