کدبازان

بهترین روش مدل کسب و کار چیست و چرا باید بیزنس مدل پیاده کنیم 0 تا 100 کامل

بهترین روش مدل کسب و کار چیست و چرا باید بیزنس مدل پیاده کنیم 0 تا 100 کامل آموزش

آموزش کامل و جامع بهترین روش مدل کسب و کار چیست و چرا باید بیزنس مدل پیاده کنیم 0 تا 100 کامل در سال 1403 و 1404

ثبت نظر در سایت zarinlink.ir

بهترین روش 0 تا 100 بهترین روش مدل کسب و کار چیست و چرا باید بیزنس مدل پیاده کنیم 0 تا 100 کامل

اگه میخواید یاد بگیرید که چطوری بهترین روش مدل کسب و کار چیست و چرا باید بیزنس مدل پیاده کنیم 0 تا 100 کامل با ما در زرین لینک تا ادامه همراه باشید.
 

اگر میخواهید یاد بگرید که بهترین روش مدل کسب و کار چیست و چرا باید بیزنس مدل پیاده کنیم 0 تا 100 کامل

 

 

 

بهترین روش جدید بهترین روش مدل کسب و کار چیست و چرا باید بیزنس مدل پیاده کنیم 0 تا 100 کامل 1403

روش های دیگه رو امتحان کردی نشد ؛، زرین لینک مرجعه آموزش های بهترین روش مدل کسب و کار چیست و چرا باید بیزنس مدل پیاده کنیم 0 تا 100 کامل می باشد ، که به راحتی مشکلتون حل میکنیم

 

می تونید این مقاله جدید و خواندنی رو از سایت زرین لینک مطالعه گکنید و در انتها اگه دوست داشتی یه نظری هم در قسمت پایین ثبت کنی

 

 

download mod apk

آخرین روش بهترین روش مدل کسب و کار چیست و چرا باید بیزنس مدل پیاده کنیم 0 تا 100 کامل جدید که مشکل حل کنیم؟

بهترین روش ها در سایت زرین لینک

مدل کسب و کار چیست و چرا باید بیزنس مدل پیاده کنیم

  • بروزرسانی شده در 

3.8 / 5. تعداد رای: 14

مدل کسب و کار چیست و چرا باید بیزنس مدل پیاده کنیم

مدل کسب و کار یا همان Business Model در علوم مدیریت، اصطلاحی نسبتا جدید محسوب می‌شود و در واقع، یک نقشه راه کسب‌وکار محسوب می‌شود. در نتیجه به عنوان مدیر یک کسب‌وکار اینترنتی، بهتر است که با این موضوع آشنا باشید. چرا که اینگونه می‌توانید یک مسیر بهتر و حرفه‌ای برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

یکی از مهم‌ترین مواردی که متاسفانه این روزها توجهی به آن نمی‌شود، مدل کسب‌وکار است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که بدون نقشه راه و استراتژی و… می‌توانند صاحب یک کسب‌وکار موفق شوند. اما این یک طرز تفکر اشتباه است که موجب شده کسب‌وکارهای زیادی ایجاد شوند و اکثریت آن‌ها با شکست مواجه شوند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مدل کسب و کار چیست

با کمک مدل کسب‌وکار، می‌توانید همه مواردی که در یک کسب‌وکار اهمیت دارند را مشخص کنید. برای مثال در قسمت زیر اشاره کرده‌ایم که به کمک یک مدل کسب‌وکار؛ چه مواردی را می‌توانید مشخص کنید.

  • بخش‌های مشتریان (Customer Segments)
  • ارتباط با مشتری (Customer Relationships)
  • کانا‌ل‌های توزیع (Distribution Channels)
  • ارزش‌های پیشنهادی (Value Proposition)
  • فعالیت‌های‌ کلیدی (Key Activities)
  • منابع کلیدی (Key Resources)
  • شرکای‌ کلیدی (Key Partnership)
  • جریان درآمدی (Revenue Streams)
  • ساختار‌ هزینه‌ها (Cost Structures)

حالا شاید بپرسید مشخص کردن این موارد چه کمکی به ما می‌کند؟ در واقع اگر بتوانید این موارد را خیلی خوب، واضح و دقیق روی کاغذ بنویسید؛ خیلی بهتر می‌توانید روی امور مختلف تمرکز کنید و زمان بگذارید. ولی اگر این موارد را برای خودتان مشخص نکنید و بدون حساب و کتاب پیش بروید؛ قطعا با مشکلات مختلفی روبرو می‌شوید.

حتی جالب است بدانید بسیاری از افراد که قصد دارند به تازگی یک بیزنس راه‌اندازی کنند، پس از پیاده‌سازی مدل کسب‌وکار؛ به صورت کلی نظرشان عوض می‌شود. چرا که با مدل کسب‌وکار، تازه متوجه می‌شوند که بیزنس مورد نظرشان، پتانسیل لازم را ندارد و نمی‌تواند جریان درآمدی خوبی ایجاد کند.

تفاوت مدل کسب‌‎وکار (Business Model) و بیزنس پلن (Business Plan)

مفهوم طرح کسب‌وکار به دو قرن پیش باز می‌گردد و در اصل طرحی جامع و کامل با جزئیات دقیق از کسب‌وکار را ترسیم می‌نماید. طرح کسب‌وکار بلند مدت است و تمامی هزینه‌های ضروری و حتی نحوه استخدام کارمندان را شرح می‌دهد.

از طرفی دیگر مدل کسب‌وکار اصطلاحی جدید در حوزه مدیریت بشمار می‌رود و گفته می‌شود با جهانی شدن اینترنت و رایانه‌های شخصی پا به عرصه ظهور گذاشته است. مدل کسب‌وکار یک برنامه کوتاه مدت اما ضروری است که هر کسب‌وکاری برای موفقیت در بازارهای متلاطم دنیای امروز به آن نیازمند است.

انواع مدل کسب و کار

انواع مدل‌های کسب‌وکار
انواع مدل کسب و کار

مدل کسب‌وکار انواع زیادی دارد که در ادامه قصد داریم به معرفی برخی از معروف‌ترین مدل‌های کسب‌وکار بپردازیم. لازم به ذکر است که مدل‌های ترکیبی کسب‌وکار نیز وجود دارد که شما می‌توانید براساس نیاز و نوع کسب‌وکار خود مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید و از آن الگو بگیرید.

مدل کسب‌وکار تولید کننده (Manufacturer)

در مدل کسب‌وکار تولید کننده، محصولات و خدمات از مواد اولیه تولید و فروخته می‌شوند. فروش محصولات و خدمات در این بیزنس مدل به دو صورت انجام می‌شود. روش اول، فروش مستقیم محصول یا خدمات به مشتری می‌باشد؛ اما روش دوم، فروش به صورت واسطه‌ای است.

مدل کسب‌وکار خرده فروشی (Retailer)

فعالان در زمینه خرده‌فروشی ابتدا محصولات مختلفی از برندهای مختلف را خریداری می‌کنند و سپس اقدام به فروش تمامی محصولات می‌نمایند. والمارت و آمازون دو فروشگاه خرده‌فروشی بزرگ و معروفی هستند که از مدل کسب‌وکار خرده فروشی پیروی می‌کنند.

مدل کسب‌وکار فرانچایز یا اعطای امتیاز (Franchise Business Model)

ردپای این مدل از کسب وکار اکثرا در رستوران‌های زنجیره‌ای مثل مک دونالد و استارباکس دیده می‌شود. فرانچایز (Franchise) در واقع به معنای اعطای امتیاز یا نمایندگی یک کسب‌وکار موفق به دیگران می‌باشد. البته ناگفته نماند که برای دریافت نمایندگی باید یک مبلغی پرداخت شود.

در این روش افراد حقیقی و حقوقی با پرداخت مبلغی مشخص اجازه استفاده از نام برند را دریافت می‌کنند و از اعتبار و مشتریان وفادار آن کسب‌وکار بهره می‌برند.

مدل کسب‌وکار تقسیم بندی (Fractionalization Business Model)

مدل کسب‌وکار تقسیم‌بندی، به این معنی است که تمام محصولات را به صورت کامل نمی‌فروشند، بلکه بخشی از آن‌ها را می‌فروشند. در این روش مشتریانی که توانایی پرداخت هزینه کل محصول را ندارند، با پرداخت بخشی از مبلغ، به همان میزان از محصول یا خدمات استفاده می‌کنند.

مدل کسب‌وکار دسترسی اندک (Business Model Low-touch)

در این مدل از کسب‌وکار، صاحبان برند بابت دریافت مبلغ پایین‌تر خدمات متوسطی ارائه می‌دهند. در مدل دسترسی اندک، نیروهای انسانی کمتری به ارائه خدمات می‌پردازند و مشتریان هم خدمات کم‌تری دریافت می‌کنند (معمولا مشتری مجبور است برخی از کارها را خودش انجام دهد). یکی از مثال‌های معروف در این مدل کسب و کار، برند سوئدی IKEA می‌باشد که مشتریان در ازای پرداخت مبلغ کم‌تر وظیفه سرهم‌بندی اجناس خریداری شده را بر عهده می‌گیرند.

مدل کسب‌وکار دراپ ‌شیپینگ (Drop Shipping Business Model)

کسب‌‎وکارهایی که از مدل دراپ ‌شیپینگ پیروی می‌کنند، در واقع فروشگاه‌هایی هستند که هیچگونه محصولی در آن‌ها وجود ندارد. به بیان ساده‌تر این فروشندگان به عنوان واسطه بین صاحب محصول و مشتری عمل می‌کنند. سپس بابت ثبت سفارش توسط مشتری، کالا را از طرف تامین کننده دریافت می‌کنند و برای خریدار ارسال می‌نمایند.

مدل کسب‌‎وکار فریمیوم (Freemium Business Model)

در مدل کسب‌وکار فریمیوم، بخشی از خدمت یا محصول به رایگان در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد و مشتری برای استفاده از خدمات بیشتر پول می‌پردازد. برای مثال اگر دقت کرده باشید، اکثر محصولات وردپرسی به همین صورت ارائه می‌شوند. میهن وردپرس هم دقیقا چنین کاری انجام داده و افزونه میه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *