بهترین روش الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ زمانی که گوگل ریزبین می‌شود 0 تا 100 کامل – زرین لینک

بهترین روش الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ زمانی که گوگل ریزبین می‌شود 0 تا 100 کامل

بهترین روش الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ زمانی که گوگل ریزبین می‌شود 0 تا 100 کامل آموزش

آموزش کامل و جامع بهترین روش الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ زمانی که گوگل ریزبین می‌شود 0 تا 100 کامل در سال 1403 و 1404

ثبت نظر در سایت zarinlink.ir

بهترین روش 0 تا 100 بهترین روش الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ زمانی که گوگل ریزبین می‌شود 0 تا 100 کامل

اگه میخواید یاد بگیرید که چطوری بهترین روش الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ زمانی که گوگل ریزبین می‌شود 0 تا 100 کامل با ما در زرین لینک تا ادامه همراه باشید.
 

اگر میخواهید یاد بگرید که بهترین روش الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ زمانی که گوگل ریزبین می‌شود 0 تا 100 کامل

 

 

 

بهترین روش جدید بهترین روش الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ زمانی که گوگل ریزبین می‌شود 0 تا 100 کامل 1403

روش های دیگه رو امتحان کردی نشد ؛، زرین لینک مرجعه آموزش های بهترین روش الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ زمانی که گوگل ریزبین می‌شود 0 تا 100 کامل می باشد ، که به راحتی مشکلتون حل میکنیم

 

می تونید این مقاله جدید و خواندنی رو از سایت زرین لینک مطالعه گکنید و در انتها اگه دوست داشتی یه نظری هم در قسمت پایین ثبت کنی

 

 

آخرین روش بهترین روش الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ زمانی که گوگل ریزبین می‌شود 0 تا 100 کامل جدید که مشکل حل کنیم؟

بهترین روش ها در سایت زرین لینک

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ زمانی که گوگل ریزبین می‌شود

  • بروزرسانی شده در 

4.1 / 5. تعداد رای: 17

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ زمانی که گوگل ریزبین می‌شود

گوگل برای بهبود عملکرد خود و رضایت کاربران الگوریتم‌های متفاوتی مانند الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن و الگوریتم مرغ مگس خوار را طراحی کرد. اگر کمی به‌عقب برگردیم بارها شاهد این صحنه بودیم که با سرچ کردن یک کلمه یا عبارت در نتایج گوگل با انبوهی از صفحات نامرتبط و اسپم مواجه می‌شدیم. این سایت‌ها با استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه یا کلاه خاکستری قصد جذب کردن کاربر به سایت خود را داشتند و زمانی که کاربر بر روی سایت آن‌ها کلیک می‌کرد با انبوهی از تبلیغات و پاپ آپ‌های آزاردهنده روبه‌رو می‌شد.

این موضوع باعث نارضایتی کاربران می‌شد. آن‌ها علاوه بر اینکه به نتیجه موردنظر خود نمی‌رسیدند با انواع تبلیغات نامرتبط و آزاردهنده مواجه می‌شدند. گوگل که متوجه نارضایتی کاربران شد و تصمیم گرفت که با طراحی الگوریتم‌های مختلف مانند الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن و الگوریتم مرغ مگس خوار به مقابله با سایت‌های اسپم بپردازد. این الگوریتم‌ها دو هدف اصلی و مهم داشتند: کاهش رتبه سایت‌های بی‌کیفیت و اسپم و افزایش رتبه سایت‌های باکیفیت و کاربرپسند.

درواقع هدف اصلی گوگل رضایت کاربران است و الگوریتم‌های مختلف را برای رسیدن به این هدف بکار گرفته است. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل صحبت کنیم و هدف از طراحی این الگوریتم را بیان کنیم. بنابراین اگر شما هم مشتاق هستید تا عملکرد این الگوریتم را بدانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird

همان‌طور که گفتیم اگر به سال‌های قبل‌تر برگردیم حتماً همه ما تجربه این را داشته‌ایم که با سرچ کردن یک عبارت در گوگل به نتیجه‌ی دلخواه و موردنظر خود نرسیدیم و به‌جای آن با صفحاتی با محتوای نامرتبط و اسپم در لیست نتایج اولیه گوگل مواجه می‌شدیم.

متأسفانه این سایت‌ها با استفاده از تکنیک‌های کلاه‌سیاه مانند ساختن لینک‌های اسپم و استفاده بیش‌ازاندازه از کلمات کلیدی در سایتشان گوگل را فریب می‌دادند و به کسب جایگاه‌های بالا در نتایج جست‌وجوی گوگل می‌رسیدند. که این نارضایتی بسیاری از کاربران را به دنبال داشت بنابراین گوگل هم با ارائه الگوریتم‌های مختلف و جدید با سایت‌های خاطی برخورد کرد و آن‌ها را از نتایج سرچ گوگل با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار حذف کرد.

در چند سال گذشته برای کسب رتبه بالا در نتایج گوگل و دیده شدن شما راهی جز اینکه کلمات کلیدی خود را چندین بار در متن تکرار کنید نداشتید. درنتیجه بمباران کردن یک محتوا با کلمات کلیدی باعث بی‌کیفیت شدن محتوا می‌شد. این عامل باعث شد گوگل الگوریتمی به نام مرغ مگس خوار ارائه کند که تمرکز اصلی آن به‌جای دقت به کلمه کلیدی، به معنا و مفهوم عبارت بود.

بنابراین در 20 آگوست سال 2013 گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird را با هدف شناسایی کردن مفهوم عبارت جست‌وجو شده ارائه کرد و با استفاده از این الگوریتم توانست مفهوم مخاطبان و کاربران خود را در نتایج جست‌وجو شده گوگل درک کند. درواقع هدف اصلی گوگل از ارائه این الگوریتم این بود که نتایج نزدیک‌تر و درست‌تری را به کاربران نشان دهد و وبمسترها را به تولید محتوای با ارزش و باکیفیت تشویق کند.

تمرکز این الگوریتم بیشتر بر معنای عبارت است حتی اگر با اشتباه املایی بنویسیم باز هم گوگل منظور ما را متوجه می‌شود. به‌عنوان‌مثال من در گوگل عبارت “اپیکشن ساد” را به اشتباه تایپ می‌کنم اما در نتایج گوگل باز هم به نتیجه دلخواه خود دست پیدا می‌کنم به تصویر زیر دقت کنید تا مفاهیم گفته شده را بهتر درک کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird
الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird

از دیگر مزایای الگوریتم مرغ مگس خوار این است که شمارا خیلی سریع به نتیجه دلخواهتان می‌رساند و همچنین توضیحات و اطلاعات بیشتری را هم در اختیارتان قرار می‌دهد به‌عنوان‌مثال من عبارت “تولد دکتر شریعتی” را در گوگل سرچ کردم. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید گوگل به‌سرعت نتیجه دقیق (23 نوامبر 1933، کاهک) را به ما نشان داد.

علاوه بر این اطلاعات دیگری همچون تاریخ فوت، محل دفن، تحصیلات، شغل و همچنین کتاب‌های نوشته‌شده توسط وی را نشان داد. درواقع گوگل اطلاعات مفید دیگری را که می‌تواند برای شما مفید باشد را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. گوگل فکر همه‌چیز را کرده و حسابی به کاربر خود اهمیت می‌دهد.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست و چطور به رتبه گرفتن سایت ما کمک می‌کند؟
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست و چطور به رتبه گرفتن سایت ما کمک می‌کند؟

چرا نام این الگوریتم مرغ مگس خوار است

همیشه نام محصولات گوگل بر اساس مفهوم خاصی انتخاب می‌شود، علت نام‌گذاری الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) هم به این دلیل است که مرغ مگس خوار پرنده بسیار کوچکی است که سرعت و دقت عمل بسیاری دارد و قادر است به‌سرعت هدف خود را شناسایی کند.

با توجه به این ویژگی‌های مرغ مگس خوار نام الگوریتم مرغ مگس خوار برای این الگوریتم انتخاب شد چراکه این الگوریتم نیز با سرعت و دقت زیادی عبارت سرچ شده شمارا بررسی می‌کند و با شناسایی و یافتن کلمات هم‌خانواده و هم‌معنی، و جستجو کردن معنای کلمات کلیدی سعی می‌کند بهترین و نزدیک‌ترین نتایج را به کاربران خود معرفی کند. الگوریتم مرغ مگس خوار صفحاتی را که از تعداد زیادی کلمات کلیدی در محتوا استفاده می‌کند را جریمه می‌کند.

هدف اصلی الگوریتم مرغ مگس خوار

هدف اصلی و کلی الگوریتم مرغ مگس خوار کسب رضایت کاربر است. اما دراین‌بین الگوریتم مرغ مگس خوار به‌طور خاص سعی می‌کند که معنی و مفهوم عبارت سرچ شده توسط کاربر را بداند و به معنی هر کلمه در عبارت جست‌وجو شده توجه کند تا بتواند نتایجی را به کاربر نشان دهد که کاربر به دنبال آن است. بنابراین هدف گوگل از ارائه این الگوریتم بالا بردن کیفیت نتایج جستجو شده است.

علاوه بر این الگوریتم مرغ مگس خوار اطلاعاتی را که کاربر به دنبال آن نیست را به او نمایش می‌دهد تا حس کنجکاوی کاربر را زیاد کند. بنابراین اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم الگوریتم مرغ مگس خوار قادر است مفهوم عبارت سرچ شده شمارا عمیق‌تر و مفهومی‌تر درک کند و درنتیجه صفحات مناسب را به شما نشان دهد. به این الگوریتم، الگوریتم جست‌وجوی معنایی نیز می‌گویند. به این معنا که شما هر کلمه‌ای که سرچ می‌کنید این الگوریتم بلافاصله مترادف‌های آن کلمه را پیدا می‌کند و شمارا به نیاز و مقصودتان می‌رساند.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چگونه کار می‌کند و از کجا متوجه منظور کاربر می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال باید با دو مفهوم گراف دانش گوگل (The Knowledge Graph) و جستجوی معنایی (Semantic search) آشنا شوید که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

گراف دانش گوگل (The Knowledge Graph)

با استفاده از گراف دانش گوگل خود، قادر است اطلاعات دیگری که مرتبط با عبارت جست‌وجو شده شما است را نیز در اختیارتان بگذارد. گراف دانش گوگل یک سال قبل از الگوریتم مرغ مگس‌خوار توسط گوگل عرضه شد و هدف آن نشان دادن نتایج دقیق و مرتبط، دربارهٔ افراد و مکان‌ها و هر آنچه که مربوط به آن‌ها می‌شود است. این اطلاعات توسط سایت‌های معتبر مثل ویکی‌پدیا و IMDB جمع‌آوری می‌شوند.

بنابراین گراف دانش سعی می‌کند ارتباط میان موضوعات و صفحات اینترنتی را کشف کند و بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده خلاصه‌ای ازآنچه موردنیاز شما است را در اختیارتان قرار دهد. به‌عنوان‌مثال وقتی شما نام حافظ را در گوگل سرچ می‌کنید علاوه بر بیوگرافی آن در سمت چپ صفحه اطلاعاتی نظیر کتاب‌ها و اشعار آن را نیز مشاهده می‌کنید. و همچنین با کلیک بر روی سایت‌هایی که در لیست نتایج گوگل نشان داده می‌شود اطلاعاتی را به گراف دانش گوگل اضافه می‌کنید. درواقع گوگل با آنالیز رفتار شما با صفحات یک وب‌سایت به دانش خود اضافه می‌کند. آن موضوع نشان دهنده آن است که گوگل می‌تواند به درک ارتباط مفهومی دو صفحه از اینترنت بپردازد.

جست‌وجوی معنایی یک مفهوم دیگر برای درک رفتار کاربران است. درواقع جستجوی معنایی یا مفهومی چیزی فراتر از یک جستجوی کلمه به کلمه است. در جستجوی مفهومی تمرکز تنها بر روی کلمات جستجو شده نیست، بلکه معنا و مفهوم آن‌ها نیز اهمیت دارد. مثلاً وقتی در گوگل سرچ می‌کنیم “می‌خوام برنامه نویسی یاد بگیرم” نتایجی که گوگل نشان می‌دهد مفهوم سرچ عبارت ما را می‌آورد به تصویر زیر دقت کنید تا بتوانید مطالب گفته‌شده را راحت‌تر درک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *