بهترین استراتژی سئو در سال 1403 چیه؟ + آخرین آپــدیت
با سلام من علی میرمحمدلو هستم توی این پست قصد دارم بهترین استراتژی سئو در سال 1403 رو براتون بگم ، تا اخر این مقاله همراه من باشید چون خیلی جدید و جدید و جدیده و نباید از دستش بدید!
استراتژی سئو یک فرایندی هست که با سازماندهی باعث بهبود عملکرد کلی وبسایت میشه و جایگاه صفحات اون رو در موتور های جستجو بهتر میکنه
در واقع من با این رویکردی که پیش رو گرفتم تونستم به این آمار بازدید فوق العاده از گوگل دست پیدا کنم در زیر تصویرش رو گذاشتم:
بنابراین اگر به دنبال کسب رتبه های بالاتر گوگل هستید، این راهنما برای شما مناسب است.
استراتژی سئو چیه؟
استراتژی سئو (که به اون فرایند سئو کردن سایت ) هم میگن مراحل گام به گام بهبود رتبه سایت در سئو و انجام مواردی است که به بهبود دریافت بازدید ارگانیک کمک میکنه،به عبارت دیگر: استراتژی سئو فرآیندی است که وقتی می خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید، از آن پیروی می کنید.
با این کار، در اینجا مراحل ایجاد یک استراتژی سئو در سال 1403 آمده است:
-
مرحله اول: فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید
-
مرحله 2: صفحه اول گوگل را تجزیه و تحلیل کنید
-
مرحله سوم: چیزی متفاوت یا بهتر ایجاد کنید
-
مرحله چهارم: یکلینک اضافه کنید
-
مرحله پنجم: بهینه سازی برای سئوی درون صفحه
-
مرحله ششم: بهینه سازی برای هدف جستجو
-
مرحله هفتم: روی طراحی محتوا تمرکز کنید
-
مرحله هشتم: پیوندهایی به صفحه خود بسازید
-
مرحله نهم: محتوای خود را بهبود و به روز کنید
مرحله اول: فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید
تحقیق کلمات کلیدی معمولاً اولین گام هر استراتژی قانونی سئو است. و یکی از بهترین راه ها برای یافتن کلمات کلیدی که مشتریان هدف شما جستجو می کنند؟ پیشنهاد گوگل شروع به تایپ یک کلمه کلیدی در قسمت جستجوی Google کنید و لیستی از پیشنهادات را پر می کند: اینها معمولاً کلمات کلیدی خوبی برای سئو و افزایش بازدید ارگانیک میسازند، زیرا مستقیماً از Google میآیند. (به این معنی که شما می دانید که مردم در واقع به دنبال آنها هستند.) به علاوه، کلمات کلیدی بلندتر (معروف به “کلیدواژه های دم بلند”) نسبت به اصطلاحات “دم کوتاه” رقابتی کمتری دارند. بنابراین حتی اگر کلمات بلند سطح حجم جستجوی نسبتاً کمی داشته باشند میتونید رتبه خیلی خوبی در اونها به دست بیارید. من توصیه می کنم تا زمانی که لیستی از حدود 10 کلمه کلیدی داشته باشید، چند کلمه کلیدی مختلف را در گوگل تایپ کنید. اگر میخواهید حجم جستجو و سطوح رقابت برای آن عبارات را بررسی کنید، میتوانید از ابزار کلمات کلیدی مانند Semrush یا Ubersuggest استفاده کنید.
وقتی که 10 کلمه کلیدی را یادداشت کردید، برای مرحله شماره 2 آماده هستید.
مرحله 2: صفحه اول گوگل را تجزیه و تحلیل کنید
خوب، پس شما چند کلمه کلیدی پیدا کردید. اکنون زمان آن رسیده است که ببینیم چه کسی قبلاً روی اون کلمات کلیدی کار کرده و الان جزوه رتبه های اول هست برای انجام این کار، کافی است یکی از کلمات کلیدی را که پیدا کردید در گوگل تایپ کنید. خوب 10 نتیجه برتر را در گوگل چک کنید
و هر الگویی را که متوجه شدید یادداشت کنید. به عنوان مثال، SERP ها برای “خرید کتاب انلاین تهران” با درصد تخفیف بسته بندی شده است:
بنابراین اگر میخواهید آن موضوع را در سایت خود پوشش دهید، باید توجه داشته باشید که نتایج صفحه اول بیشتر به تخفیف اشاره دارد . و احتمالا باید به تخفیف ها در پست خود اشاره کنید.
مرحله سوم: چیزی متفاوت یا بهتر ایجاد کنید
اکنون زمان ایجاد محتوای فوق العاده با کیفیت است. وقتی صحبت از محتوای سئو می شود، دو گزینه دارید: گزینه شماره 1: شما می توانید چیزی متفاوت ایجاد کنید. گزینه شماره 2: می توانید چیز بهتری ایجاد کنید. گاهی اوقات می خواهید چیزی بزرگتر و بهتر از آنچه در خارج وجود دارد ایجاد کنید. (معروف به تکنیک آسمان خراش.) اما گاهی اوقات شما با محتوای کاملاً متفاوت بهتر هستید. چرا؟ زیرا به برجسته شدن محتوای شما کمک می کند. مثلا: مدتی پیش نشستم تا یک محتوای بهینه شده در مورد آن بنویسم: «سئو برای موبایل». و متوجه شدم که صفحه اول گوگل مملو از پستهای فهرست شده است، مانند: «X راه برای بهینهسازی سایت شما برای موبایل». یا مثلا به دنبال سئو کردن سایتی با کلمه ” خرید کتاب زندگی بهتر” بودم اما دیدم در صفحه اول پست های ” دریافت رایگان کتاب زندگی بهتر ” وجود داشت حالا با استفاده از این روش: میتوانستم یک پست فهرست بزرگتر ایجاد کنم: «150 روش برای بهینهسازی سایت شما از طریق موبایل». اما این هیچ معنایی نخواهد داشت. در عوض، من چیزی کاملا متفاوت خلق کردم. به طور خاص، من یک راهنمای نهایی برای بهینه سازی موبایل منتشر کردم. بنابراین، اگر بخواهید چیزی بسازید که به سادگی بهتر از آن چیزی باشد که قبلاً در صفحه اول گوگل رتبه بندی شده است، چه؟ در این مورد، شما می خواهید محتوایی را منتشر کنید که 10 برابر بهتر از آن چیزی است که در آنجا وجود دارد. مثلا: مدتی قبل متوجه شدم که بیشتر مطالب مربوط به “ابزارهای سئو” فقط 10 تا 20 ابزار را فهرست کرده اند. و میدانستم که انتشار فهرستی از ۲۰ ابزار دیگر کارساز نخواهد بود. بنابراین تصمیم گرفتم لیستی از 177 ابزار سئو ایجاد کنم.
مرحله چهارم: بک لینک اضافه کنید
اگر می خواهید رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را در سال 2022 بهبود بخشید، باید بک لینک دریافت کنید. (و تعداد زیادی از آنها.) در واقع، طبق یک مقاله که توسط Stone Temple Consulting که در وبلاگ Moz منتشر شد، پیوندها هنوز هم به شدت با رتبه بندی صفحه اول گوگل مرتبط هستند. این بدان معناست که آنها هنوز هم یک عامل اصلی رتبه بندی گوگل هستند. سوال این است: چگونه این کار را انجام می دهید؟ خوب، شما باید بفهمید که چرا مردم به محتوای خاصی در صنعت شما لینک می دهند. (همچنین به عنوان “قلاب” شناخته می شود.) سپس، آن «قلاب» را در محتوای خود بگنجانید.
مرحله پنجم: بهینه سازی برای سئوی درون صفحه
این مرحله در مورد بهینه سازی کلمات کلیدی محتوای شما برای سئو است. سئوی داخلی خیلی بیشتر از آن چیزی است که بتوانم در یک پست پوشش دهم. بنابراین اگر می خواهید در مورد بهینه سازی محتوای خود برای سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید، پست می تواند به شما کمک کند.
آموزش کامل سئوی داخلی سایت
با این حال، در اینجا سه تکنیک اصلی SEO در صفحه وجود دارد که توصیه می کنم در سال 2022 روی آنها تمرکز کنید. پیوند داخلی بله، پیوند داخلی هنوز کار می کند. اما شما باید آن را درست انجام دهید. به طور خاص، شما می خواهید از صفحات وب با اعتبار بالا به صفحاتی که به اعتبار بیشتری نیاز دارند پیوند دهید.
مرحله ششم: بهینه سازی برای هدف جستجو
من به شما نشان خواهم داد که چگونه این کار با یک مثال سریع کار می کند. چند سال پیش پستی در مورد افزایش ترافیک سایت شما نوشتم. اما هرگز در 5 مورد برتر برای کلمه کلیدی هدف من (“افزایش ترافیک وب سایت”) قرار نگرفت. و وقتی صفحه اول گوگل را تجزیه و تحلیل کردم، متوجه شدم چرا: صفحه من هدف جستجوی آن کلمه کلیدی را برآورده نکرد. توضیح میدم… بیشتر رتبهبندی محتوا برای «افزایش ترافیک وبسایت» نکاتی را در مورد ترافیک فهرست شده است. این تجربه کاربری مورد نظر بازدیدکنندگان موتور جستجو نبود. بنابراین من محتوای خود را بازنویسی کردم تا با هدف جستجوی این کلمه کلیدی مطابقت داشته باشد. به طور خاص، من فرآیند خود را به یک پست لیست تبدیل کردم: و اکنون که محتوای من با هدف جستجو مطابقت داشت، برای کلمه کلیدی هدف من در 3 رتبه برتر قرار گرفت: که منجر به افزایش 70.43 درصدی ترافیک موتورهای جستجو در مقایسه با نسخه قدیمی پست شد:
مرحله هفتم: روی طراحی محتوا تمرکز کنید
طراحی ممکن است کم هزینه ترین بخش بازاریابی محتوا باشد. شما می توانید بهترین محتوایی را که تا به حال نوشته شده است داشته باشید. اما اگر اینطور به نظر برسد… … معمولاً کشش زیادی نخواهد داشت. به همین دلیل است که من مقدار زیادی از بودجه بازاریابی خود را روی طراحی محتوا سرمایه گذاری می کنم. به عنوان مثال، شما احتمالاً یکی از راهنماهای قطعی من را دیده اید: این راهنماها 100% از ابتدا با استفاده از وردپرس طراحی و کدگذاری شده اند. (که ساخت آنها را گران می کند.) که گفت: طراحی محتوای عالی نیازی به شکستن بانک نیست. در واقع، در اینجا 4 نوع محتوای بصری وجود دارد که به راحتی قابل استخراج است. نمودارها و نمودارها اینها آنقدر خوب کار می کنند که من سعی می کنم حداقل یک نمودار را در هر پست قرار دهم.
مرحله هشتم: پیوندهایی به صفحه خود بسازید
اکنون زمان آن است که به طور فعال به محتوای خود پیوند ایجاد کنید. به طور خاص، ما قصد داریم از 3 استراتژی ساخت لینک استفاده کنیم که در حال حاضر بسیار خوب کار می کنند. ساختمان لینک شکسته اینجا جایی است که یک لینک خراب در سایت شخصی پیدا می کنید… … و محتوای خود را به عنوان جایگزین ارائه دهید. به عنوان مثال، این یک ایمیل اطلاع رسانی است که من برای وبلاگ نویسی در حوزه بازاریابی فرستادم: (توجه داشته باشید که من چقدر خاص هستم. من نمی گویم “لطفاً در یک پست وبلاگ به من پیوند دهید”. من یک مکان خاص در یک صفحه خاص دارم که پیوند من در آن منطقی است.) و از آنجایی که من قبل از درخواست هر چیزی به شخص کمک کردم، آنها با خوشحالی پیوند من را اضافه کردند: تجزیه و تحلیل رقبا این استراتژی قدیمی است. اما هنوز هم کار می کند. ابتدا سایتی را پیدا کنید که برای کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی می کند. به عنوان مثال، من سعی می کنم برای کلمه کلیدی “ممیزی SEO” رتبه بندی کنم. بنابراین من این نتیجه را از صفحه اول دریافت می کنم…
مرحله نهم: محتوای خود را بهبود و به روز کنید
ممکن است درباره زمانی که از راهاندازی مجدد محتوا برای افزایش ترافیک ارگانیک خود تا 260.7 درصد استفاده کردم، خوانده باشید:
و من خوشحالم که به شما بگویم که این رویکرد هنوز کار می کند. به عنوان مثال، چند وقت پیش من این لیست از تکنیک های سئو را دوباره راه اندازی کردم. اما من فقط همان محتوا را دوباره پست نکردم و آن را “جدید” نامیدم. در عوض، اسکرین شات ها و تصاویر قدیمی را مرور کردم و حذف کردم: اضافه شدن استراتژی های جدید: پست تکنیک های سئو – استراتژی های جدید و استراتژیهایی را که دیگر کار نمیکردند حذف کرد: حذف استراتژی های قدیمی نتیجه؟ افزایش 62.60٪ ترافیک ارگانیک به آن صفحه
اکنون من می خواهم از شما بشنوم
لطفا در قسمت کامنت ها به من بگویید که چقدر تونستیید رتبه سایت خودتون رو در موتور های جستجو بهبود بدید؟
کدوم استراتژی از این پست را قبلا تست کردید؟
آیا قصد دارید محتوای قدیمیتر را بهروزرسانی و راهاندازی مجدد کنید؟
این نوشته بهترین استراتژی سئو در سال 1403 چیه؟ + آخرین آپــدیت برای اولین بار ظاهر می شود در یک آکادمی.